Sjukskriven

Jag är för första gången i mitt liv sjukskriven! Diagnosen är stämbandsinflammation, så det är inte så konstigt att min röst inte fungerar som den ska. Igår eftermiddag (efter att jag jobbat och motionerat 8 hästar) fick jag plötsligt ingen luft mer. Som tur var var Helena och hennes dotter här, så Helena körde mig till närmsta läkare. Där fick jag pencillin utskrivet och rådet att inhalera saltlösning. Sagt och gjort, resten av kvällen tillbringade jag över en kastrull med hett vatten, tills jag kunde andas ordentligt igen. Idag går det mycket bättre, men jag tvingas hålla mig ifrån stallet eftersom det på en fin liten papperslapp står att jag är sjukskriven idag, imorgon och på måndag. MINST, sa han. Jag som tyckte tre dagar lät som en hel evighet... Jag är nämligen redan uttråkad, och då har jag ändå haft besök fram till för en timme sen. Dessutom är vädret sååå fint, och jag hade kunnat rida helt själv i lugn och ro hela helgen... Typiskt.

Jag hittade i alla fall Havrepappas blogg, som numera befinner sig hos Tidningen Ridsport. Det här inlägget påminner om att jobba med hästarna här. Om det bara hade varit så här tydligt hade det varit betydligt enklare! ;) Läs och skratta!
http://www.tidningenridsport.se/Havrepappa/Havrepappa/2012/3/Skotselanvisningar-for-Lilleman/

Kommentarer
Postat av: Mamma

haha den var bra.

2012-03-10 @ 18:34:31
Postat av: Havrepappa

Hoppas den inte tog alltför lång tid att hitta? Jag beklagar :)



/Havrepappa

2012-03-13 @ 20:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback