Katapult

Idag var det hoppning på schemat, jag har just nu 6 hästar att hoppa - lika fina allihop! Fyraåringarna är känsliga och hoppar med stor försiktighet och de äldre gör allting rytmiskt och med stor kapacitet. Och så har vi Cinzano... när han trycker av blir det nog jordbävning i Kina, sen flyyyyyyyger vi och när vi sedan landar bär det av i en rad galna och glada bocksprång. Jag har aldrig tidigare ridit en häst med sådant tryck i sprången, det är en helt obeskrivlig känsla. Skräckblandad förtjusning är nog det närmaste man kan komma. Ffa eftersom man vet att han efteråt kommer att bocka sig halvt fördärvad. Än så länge har jag inte ramlat av i alla fall ;)

Cinzi


Finfina Roma har jag idag ridit utan att chefen höll i linan - duktig är hon. Och så har jag satt upp mål inför årets tävlingar. De kommer på bloggen imorgon! Kram på er:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback