Sammanfattning 2011

Min gamla lista var inte särskilt rolig igen, så jag snodde ett gäng frågor från en annan blogg. Håll till godo! =)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Tävlade medelsvår hoppning och i ett annat land. Flyttade på egen hand. Lärde mig prata tyska. Förmedlade en häst av väldigt stort värde. Lämnade in bilen på verkstaden själv (haha, nej det har jag aldrig gjort innan).

 

2. Höll du några av dina nyårslöften? Avlägger aldrig nyårslöften, kan aldrig hålla dem ändå.

 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, storasyster Evelina och en hel del andra bekanta/släktingar.

 

4. Dog någon som stod dig nära? Nej.

 

5. Vilka länder besökte du? Sverige måste ju räknas som besök, eller? Så Sverige, Tyskland, Österrike, Frankrike och Danmark.

 

6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? Förtroende för det jag gör på jobbet. (Har dock redan förbättrats)

 

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 1 Februari, då jag blev beridare på riktigt.

 

8. Din största framgång 2011? Placering i 1,30.

 

9. Största misstaget? De där onödiga förhållningarna i Bisingen i sista 1,30n… Segern var inom räckhåll!

 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Just nu är jag ju rätt krasslig. Skadat mig – tja, jag har ju flugit av ett par gånger. Daylight i våras var väl den värsta.

 

11. Bästa köpet? Min bil =)

 

12. Sämsta köpet? Chaps som bara hållt i en vecka.

 

13. Vad spenderade du mest pengar på? Mat!

 

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? Mr. Sexobeat och Sie ist von Berlin.

 

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare? Både och. I vissa stunder var jag lyckligare än någonsin, men överlag antagligen ledsnare.

 

16. Vad önskar du att du gjort mer? Åkt hem och hälsat på.

 

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Tänkt.

 

18. Vilken var den bästa boken du läste? ”Georgia”, minns inte författaren.

 

19. Bästa biofilmen? Jag var bara på bio två gånger och från den första filmen gick vi därifrån, så då får det bli den andra. Vad den hette vetefan;)

 

20. Favoritprogram på TV? The Voice of Germany och svenska Bonde söker fru. 

 

21. Bästa stället du var på/i? Den där härliga dalen där jag var med både farmor&farfar och mamma&pappa.

 

22. Största musikaliska upptäckten? Tysk musik. Jag älskar musik med tysk text!

 

23. Vilka hårfärger har du haft under årets gång? Min egen!

 

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Alldeles säkert, men det kommer jag inte ihåg just nu.

 

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Var hemma och njöt av livet =) På kvällen firade vi Carina med stor fest. 

 

26. Hur tillbringade du julen? Med min älskade släkt och vänner hemma i Sverige.

 

27. Hur tillbringade du midsommar? Genom att lära tyskar och polacker hur midsommar på svenskt vis går till! Fest på min balkong.

 

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Ridsnygg. Mycket hästmärkeskläder har inhandlats eftersom kvalitéen på dem faktiskt är bättre än på de billigare märkena. I övrigt har jag kanske blivit lite chicare, går gärna i pumps eller skor med högre klack när jag är ledig.

 

29. Vad fick dig att må bra? Mina hästar, vänner och familj.

 

30. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, det finns det.

 

31. Vem saknade du? Min familj och alla mina vänner där hemma! Och mina hästar…

32. Den/de bästa nya personen/personer du träffade? Många!! Men framförallt Alina =)

33. Berätta om en värdefull läxa du lärde dig 2011! Ta aldrig något för givet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback