Nutmeg Royal

Jag sitter på balkongen och skriver för att mitt internet fungerar bättre här. Innan fungerade det om jag satt i hörnet i köket, men nu fungerar det inte där heller längre. Så nu får jag sitta här ute. Det lär bli kallt i vinter... ^^

Förra helgen hade jag problem med en av mina treåringar, Nutmeg. Hon har under hela inridningen varit superenkelt och gjort allting utan att protestera. Självklart vänder det ju någon gång, och det gjorde det då förra söndagen. Hon skulle bara till utgången och när hon väl kom dit tvärnitade hon och vägrade gå framåt. Istället kastade hon sig baklänges och stegrade. Jag diskuterade det hela med Eva på måndagen, hur jag skulle gå vidare för att så snabbt som möjligt komma förbi problemet. Vi bestämde oss för att jag helt enkelt skulle låta bli att rida henne tills hon glömt bort att hon förra gången inte ville gå där förbi. I förra veckan longerade jag henne ett par ggr och i övrigt fick hon vila. Idag provade jag att rida igen.

Hon började även idag med att springa iväg, men istället för att försöka hålla in henne som jag gjorde förra gången, drev jag istället upp henne till galopp och lät henne galoppera tills hon insåg att jag inte tänkte börja tjafsa med henne. Då saktade hon självmant av till trav och sedan till skritt, och efter det kunde jag rida precis som jag ville igen. Förhoppningsvis försöker hon inte alls nästa gång!

Snygg är hon i alla fall!
Nutmeg Royal, f.08 e. Numero Uno - Escudo


Kommentarer
Postat av: Sophie

Du är så klok och duktig! Du inspirerar mig verkligen och ger mig aha-upplevelser när jag tänker på min lilla 3åring! Saknar dig! Kramar

2011-09-13 @ 22:37:23
Postat av: Mamma

Be chefen glasa in altanen.

2011-09-15 @ 12:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback