Ett år i Tyskland

Tänk vad tiden går fort! För exakt ett år sen anlände jag till ett soligt, 25-gradigt Tyskland iklädd jeans, vinterstövlar och Canada Goose-jacka. Hemma var det höst minsann! Så, vad har jag hunnit med sen jag kom hit? Har jag nått några mål?

-> Jag har debuterat 1,30 - med placering dessutom
-> Jag har lärt mig att prata tyska, senast igår kväll fick jag höra av en tysk att min tyska nästan är helt perfekt (jag tror dock att han överdrev lite för att vara snäll, haha)
-> Jag har ridit en riktig jaktritt
-> Jag har ridit, och rider, hästar med härstamningar som jag i Sverige bara kunnat drömma om - Stakkato, Grannus, Calido, Converter, you name it..
-> Jag har köpt en ny bil för helt egna pengar och har på egen hand en god ekonomi (ja, lite skulder till mamma & pappa har jag ju fortfarande, men ändå)
-> Jag har på riktigt blivit beridare. De kallar mig proffs. (Att jag sedan har tusen miljoner timmar kvar i sadeln innan jag kommer bli nöjd är en annan sak. Jag har i alla fall kommit en liten, liten bit på vägen.)

Ja, jag är glad att jag flyttade hit. Även om hemma alltid kommer att vara på Ekastiga. <3


Kommentarer
Postat av: Caisa

Jag är glad att jag var en av dem som pushade dig att åka! Det är så roligt att följa dig här i bloggen Emelie. Trots att jag inte kommenterar så ofta så hejjar jag på dig här hemifrån :D STOR KRAM/C

2011-09-23 @ 21:10:38
URL: http://caisisen.bloggplatsen.se
Postat av: Mamma

Du är dålig på att blogga nu. Skärpning!

2011-09-25 @ 23:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback