Att komma och gå

I fredags kväll kom det en ny polsk kille som skulle börja jobba som hästskötare här. Jag tyckte redan från början att han verkade lite skum med tatueringar öööverallt och ett allmänt konstigt utseende. Men men, utseendet är ju inte allt. Jag menar, det kan ju bli värre.

Igår hade han jobbat, eller förlåt - "jobbat". Han visste inte hur man satte på grimman på en häst och sadlade med sadeln på FEL HÅLL! Och förmedlaren som kom hit med honom påstod att han till och med kunde rida... Hur då? Bak och fram?

Igår kväll hade vi sedan personalfest tillsammans med personalen från chefens kliniker. Det var slut vid ett, så då bestämde Anka och jag oss för att gå hem. Då kom han. Polacken alltså. Han var öht inte bjuden, och så dyker han upp mitt i natten full som ett svin! Han berättade stolt att han druckit två whiskyflaskor helt själv...

Vid 2-halv 3 i natt raglade han tillbaka till sin lägenhet, som typiskt nog är den intill min. Det dröjde inte länge förrän han knackade på min dörr (känner vi inte igen det beteendet?!). Jag öppnade självklart inte utan ignorerade bara det. Han fattade kanske piken, för han knackade i alla fall inte igen. 

I morse skulle jag börja jobba klockan 8. 10 i var jag alltså färdig för att gå till stallet, men då hörde jag att han var på toaletten här bredvid min lägenhet. Fuck, tänkte jag, nu får jag väl vänta tills han har gått - en full polack är inget jag vill träffa ensam så där på morgonkvisten. Medan jag väntade kände jag hur en otrolig stank spred sig in i min lägenhet och jag började självklart ana vad som hänt. Och jo, mycket riktigt. När polacken en kvart senare kravlat sig tillbaka till sin lägenhet och jag vågade öppna min dörr var det spyor överallt. ÖVERALLT.

Som tur är var vår personalchef i festtälten bredvid stallet när jag kom dit, så han kunde ringa till Sonnenhof och be dem skicka hit ett par städerskor (stackare!!). Vi pratade sedan också med chefen och nu är det ordnat så att puckot åker tillbaka till Polen imorgon bitti.

Vissa får liksom sparken fortare än andra. ;)

Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband!

Han verkar ju trevlig..!

2011-09-05 @ 09:34:37
URL: http://equilina.se
Postat av: Anonym

Äckligt!!! /Ylva

2011-09-05 @ 19:26:28
Postat av: Trixie

Amen, varför satsa du inte på honom? Han verka ju vara ett kap!!

2011-09-06 @ 21:20:59
Postat av: Lamia - Hästblogg

Oj, vilken människa :P haha

2011-09-07 @ 21:31:08
URL: http://lamiamichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback