Bortglömd

Igår kväll skulle chefen kolla när jag red Daylight. Jag var lite nervös över det eftersom D inte direkt är den hästen i stallet som jag kommer bäst överens med... I alla fall så skulle vi ses i stallet klockan 8. Jag vet ju hur chefen är med tider, så jag räknade inte med att hon skulle vara där förrän 9. Trots det fick jag ju snällt åka dit i tid, ifall hon trots allt skulle vara där då. Det var hon såklart inte, men jag började ändå rida när klockan var halv 9. Kvart över 9 ringde chefen till Anna och sa att hon skulle börja göra iordning en häst åt henne. Bra, tänkte jag, om jag skrittar lite nu så kan jag visa D lite snabbt när hon kommer. Så jag skrittade. Och skrittade. Och skrittade. När klockan var 10 gav jag upp och tog tillbaka D till stallet. När jag precis sadlat av dök hon upp... Hon hade såklart glömt bort mig! Underbart.

Idag var det dags för hoppning. Eftersom chefen inte bestämt någon tid med tränaren visste jag inte exakt när han skulle komma. Förra gången chansade jag på att rida en häst innan och då dök han upp när jag ridit i typ 10 min. Därför började jag inte rida idag och såklart kom han därför inte förrän kl 9. Då hade jag lätt hunnit rida en häst innan. Jajaa. Vi byggde upp en s.k. in-out vilket innebär ett antal (idag 5) studsar och sedan ett galoppsprång till en oxer, en kombination (10,5m) räcke - oxer, en linje på fyra galoppsprång (16,5m) trippelbarr - oxer och två enkelhinder. Överlag gick hoppningen ganska bra.
Lumi har varit seg i bakbenen hela den senaste veckan, jag har inte fått ihop honom. Därför blev också hoppningen lidande, jag fick inget tryck i galoppen och därmed inga riktigt bra språng. De bästa blev ut ur serien där han hoppade ganska bra på oxern när den var uppåt 1,30. Innan dess latjade han mest!
Quickness försökte inte slänga av mig idag! Hon går nämligen numera i hagen, uppenbarligen väldigt bra för henne. :D (Nej, jag är inte förvånad!) Överlag var hon väldigt fin och de tre sista sprången var helt magnifika. Tänk om hon hoppar så på tävlingen! :D
Clover stannade ett par ggr in i serien, hon är alltid väldigt tveksam till studsar och jag hade inte henne riktigt framme för skänkeln. Efter det blev hon desto bättre och hoppade trevligt :)
Whity gick långt över förväntan! Det är tre veckor sen jag hoppade honom sist och det var kanske bra. Jag hittade bra distanser hela tiden och han litade på mig till 100%. Väldigt skönt!
Et bien var nästan tillbaka i sitt vanliga jag. Hon bjöd bra och stannade inte upp i sprången som förra gången. Däremot stannade hon en gång på trippelbarren! :( Ja, vi låg lite stort, men för två veckor sedan hade hon hoppat ändå. Så förtroendet är trots allt lite skadat. En hoppträning hinner vi med innan tävlingen i alla fall.
Missi var trots den mer eller mindre katastrofala provridningen i förra veckan ganska självsäker. Dock var hon en riktig bitch mellan hinderna, sparkade mot skänkeln hela tiden. Hon tyckte väl jag begärde lite mycket ;) Hoppade super gjorde hon i alla fall!

Quickness pappa Quick Nick I. =)


I övrigt har dagen präglats av lögner, konflikter och missförstånd. Jag orkar inte dra allting här, men det handlar om väldigt löjliga grejor och det är framförallt två personer som är bidragande till alltihop. Jag hoppas det har lugnat ner sig tills imorgon!

Nu väntar sängen, som vanligt.
Saknar er där hemma! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback