Frühlingsfest och dyr shopping

Igår blev en mycket dyr dag. Först åkte jag till ridsportaffären i Horb för att hämta ut hjälmen jag beställde där för några veckor sedan. Det är en Lamicell precis som den jag har, men helt i svart. Jag hade egentligen tänkt mig en blå med silver på som min gamla, men de hade fått hem denna istället. Och efter lite övervägande insåg jag att den trots allt inte var så tokig. Tanken är att jag ska ha den som tävlingshjälm och den andra att rida hemma i, den har nämligen blivit lite repig efter alla avramlingar på sistone;) Jag hittade även ett par nya ridbyxor, tyvärr helskodda som alla andra här, men ändå helt okej. Vad tycker ni?

   

Jag reklamerade även chapsen som jag köpte där förra gången, eftersom de gick sönder redan efter en vecka. De hade inga nya hemma utan var tvungna att beställa hem, och jag kunde inte få pengarna tillbaka. Typiskt, för när jag väl får de nya kommer de ju gå i sönder lika snabbt som de gamla... I alla fall stod jag åter igen utan chaps att rida i när jag lämnat in dem. Därför bestämde jag mig för att ge mig iväg till en annan ridsportaffär, en som Ramona rekommenderat mig. Och ja, det gick väl bra. Med mig därifrån fick jag de där Ariat-skorna jag så länge pratat om att köpa, och även ett par tillhörande chaps. Köpte även ett par nya Roeckl-handskar då det har blivit lite för varmt för vintervarianten nu ;) Ojoj vad dyrt det blev, och då var det ändå bra priser. Såhär blev resultatet iaf:

 

Igår kväll bar det vidare till Stuttgart för Frühlingsfest kombinerat med avskedskväll för Ramona, som jobbar sin sista dag med oss imorgon. Frühlingsfest betyder vårfest och är egentligen som ett Tivoli med lite marknad. Med andra ord åkte de andra en massa galna karuseller medan Natascha och jag höll väskorna nedanför. För visst är man helt dum i huvudet om man sätter sig i en sån här?!

 

Just nu tittar jag på finalen av tyska Idol och väntar på att mina kära föräldrar ska dyka upp på Skypen. Sen blir det sängen. Hejsvej! :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Tyvärr hade du gått och lagt dig när vi kom hem. Hade ni trevligt på vårfesten?

2011-05-07 @ 23:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback