Chokladmjölk i kofferten

Efter lunch idag bestämde jag mig för att åka och handla. Både mat och ett par linnen att rida i stod på inköpslistan. Därför begav jag mig till Pfalzgrafenweiler där det även finns ett par klädesaffär. Det första som hände var att jag höll på att krocka när jag körde ut på vägen utanför parkeringen här hemma. Jag såg helt enkelt inte bilen som kom från vänster för att solen var så låg och stark. När jag väl upptäckte det var det egentligen för sent, jag bara blundade och väntade på att det skulle smälla. Men som tur var hann den andra bilen stanna. Vilken jävla tur att det var någon som kom lugnt och inte en av de vanliga blådårarna... För i så fall hade jag kunnat ordna den tredje olyckan på bara ett par veckor här! Så nära en olycka har jag aldrig varit...

Jag hittade i alla fall två linnen som jag köpte, ett brunt och ett svagt rosa. Sedan körde jag vidare till Edeka, en affär som faktiskt är ganska bra. Hittade till och med färsk mjölk! Där köpte jag bland annat också en flaska chokladmjölk, något jag tänkt prova länge men inte gjort. I princip all mjölk här är i glasflaskor och idag lastade jag in alltihop i kofferten på bilen. Glasflaskorna la jag för sig själva väl inpackade i ett hörn där de omöjligt skulle kunna flytta på sig och gå sönder. Trodde jag. När jag kom fram hade den där flaskan med chokladmjölk gått i tusen bitar... Så min måndagskväll inleddes med att jag försökte rengöra min koffert på glasskärvor och mjölk. Den lär stinka framöver!

Well well.

Ridmässigt har det gått ganska bra idag, hästarna var rakare och mer lösgjorda i slutet av varje pass. Och det värker i mina ben ^^ Imorgon kommer min gamla hopptränare och jag är inte säker på om jag vill träna eller inte. För ridningens skull skulle jag behöva det, men jag får ångest bara jag tänker på det. Tror jag väntar till nästa vecka...

Kommentarer
Postat av: mamma

Du skulle behövt super 10.

2011-05-24 @ 09:40:39
Postat av: Ylva

Jag har slutat blogga nu efter det som hänt med Richard. Chefen fick tips om bloggen så fick ett samtal med henne om det idag, inte så kul. Men nu har man lärt sig ngt nytt här i livet iaf ;)

Trivs du bra på jobbet och så då? :)

Pusss

2011-05-24 @ 20:34:46
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback