En lång dag på jobbet

Jag lovade ju igår ett inlägg om en presentation av mina födelsedagspreseter, men så fick jag en fråga av min kära syster; "Ska du verkligen visa aaalla presenterna du fick?". Ehm, kanske inte. Jag har inte riktigt bestämt mig om det än, och därför får inlägget vänta lite. ;) Vill ju också lägga upp några bilder och därför måste jag fota lite först också.

Idag har det varit en lång dag på jobbet, något som passar mig alldeles utmärkt. Det är ingen som tvingar mig att jobba så länge, men det är ju så himla kul att rida och longera lite extra! ;) Först i morse tittade Natascha, Eva och jag på en treåring som skadade sig i boxen i lördags. Det såg bättre ut idag i alla fall och vi har fått besked om att ingenting är brutet (röntgenbilder togs i lördags). Efter det började jag rida, medan Eva satte igång att lastträna några hästar som snart ska börja tävla. Hon förvarnade mig redan då på att jag kanske skulle behöva rida några hästar åt henne också, eftersom en av hästarna hon skulle lasta inte brukade vara så pigg på det. När jag ridit 4 hästar hade den mycket riktigt inte gått in än. Då gick jag dit för att hjälpa till. 1 timme senare gick det, då hade Eva hållt på i totalt 3 med den.. ^^ Imorgon försöker vi igen!

Eftersom Eva inte hann rida något alls fick jag tre extra fyraåringar och så många treåringar jag hann med. Klockan sju hade jag hunnit med sex hästar till och bestämde mig för att gå hem. Då ringde veterinären... Han ville kolla på treåringen och på några av Y:s hästar som inte gått så bra på tävlingen i helgen. Vad gäller treåringen trodde han att det var griffelbenet trots allt (som jag sagt hela tiden), men att hon bara fått ett ordentligt slag eftersom det inte var brutet. Det kommer troligtvis att bildas ett överben på det, så det återstår att se hur det kommer påverka hennes framtid. Bättre det än en kraftig senskada, trots allt. När vi tittat på några hästar till dök även vår svenska fysioterapeut Fanny och hennes dotter upp, och så småningom även chefen. Efter att ha pratat lite svenska beslöt jag mig för att gå hem, så där halv 9 på kvällen. Det blir inte alltid som man planerat ;)

Nu väntar sängen, min kropp är trööööött. Vi hörs imorgon! :)

Top Model E & Naomi

Kommentarer
Postat av: Trixie

Annars syns det ju inte att dem är mor och dotter... ;)

2011-07-26 @ 09:29:54
Postat av: Lina - Hoppning, dressyr och fälttävlan

Så fiiiiina dina tjejer är!

2011-07-26 @ 09:51:29
URL: http://equilina.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback