Besök och tävling

Jag har tusen saker jag skulle kunna skriva om här, men har ingen riktig lust. Farmor och farfar var här onsdag - lördag, vilket var jättetrevligt! Vi hann bland annat med att åka till Lotharpfad - ett område skog som är orört sedan en stor storm här i december 1999, Mummelsee - en liten sjö mitt i ett berg, ett par tyska gårdsbutiker, ett vattenfalls-område och till Nagold för att shoppa. Utöver det har vi utforskat både Horb och Freudenstadt till fots, samt ätit och fikat en massa.

I helgen har jag tävlat i Pfalzgrafenweiler, vilket har gått både bra och dåligt. Clover var super, 4:a med 7,4 poäng i Springpferde A (1,10) och bara en rivning i debuten i Springpferde L (1,20). Även Whity har haft en riktigt bra helg, var tvåa i 1,20n i lördags och åtta med en rivning igår (trots dålig ridning från min sida). Et bien var helt okej, men stannade ändå en gång i 1,10n. Hon tittade jättemycket på hindret så jag ville rappa till henne med spöet. Det gjorde jag, men samtidigt tappade jag lite av kontakten i handen och då stannade hon för det. ^^ 1,20n på söndagen var riktigt svår och jag hade inget bra flyt i banan med de andra två, så jag strök henne från den. Med Lumi gick det inte bra alls under helgen, vi kraschade båda dagarna :S På lördagen felbedömde jag en distans eftersom jag inte hann gå banan ordentligt (hade 5 hästar plus en ombyggnad mellan Clover och honom, och han stod fortfarande i lastbilen när jag red C..). Igår vet jag egentligen inte vad som hände. Jag fick inte honom ordentligt runt innerskänkeln i svängen vilket gjorde att han flöt ut med rumpan och distansen försvann. Lumi försöker ju alltid ändå, men ibland är han för snäll för sitt eget bästa - en trippelbarr på 1,20 går inte att hoppa från ett halvt galoppsprång... I efterhand är det lätt tänkt att jag skulle ridit på mer framåt genom svängen, men i stundens hetta gjorde jag inte det. Tyvärr. Stackars Lumlum :(

Idag har jag varit ledig men inte åstadkommit särskilt mycket. Har röjt lite i lägenheten, tvättat lite, varit i stallet och städat lastbilen, och nu ikväll varit och handlat med Louise.

Imorgon blir det lättare arbete för tävlingshästarna och mer ordentligt för Daylight, Milky och Score. På onsdag kommer min hopptränare, då ska jag hoppa Et bien och trimma markarbete med de andra tre. På torsdag bär det av på tävling igen, men bara med Clover. På fredagen går de äldre tre, på lördagen bara Et bien och på söndagen de andra två. På tisdagen därefter åker jag hem!!! :D Har haft obeskrivlig hemlängtan idag, hoppas den här veckan går snabbt.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: PATRICIA - vinn en design

Tänkte bara säga att jag just nu tävlar ut två designer till er läsare. Du får bestämma exakt hur du vill ha de och så gör jag jobbet åt dig. Passa på, alla vet att det blir mycket roligare att blogga när man har en snygg design :)



Kram :D

2011-07-04 @ 21:37:48
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Ylva

2011-07-05 @ 09:13:58
Postat av: Ylva

Hej söta du! Vill ses när du kommer hem :)))

Grattis till plceringarna! Resten kommer med rutin - du har ju iaf ett jobb där du FÅR tävla! ;)

PUSS

2011-07-05 @ 09:15:42
URL: http://ylva87.blogg.se/privatearea
Postat av: Lina - Nybliven mamma och tävlingsryttare i tre grenar

Sv: Hahaha, hej förvirring! ^^ Det gäller bara i dressyr och står i TR II =) Så nej, bara kedja får du inte ha i dressyr. Den regeln makes a lot of sense, precis som mycket annat i nämnda TR...

2011-07-05 @ 23:04:52
URL: http://equilina.se
Postat av: Ella

snälla kommentera vad du tycker om min blogg skulle betyda jätte mycket för mig ! fin blogg ! :D

2011-07-18 @ 23:01:04
URL: http://thatismee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback