Tävlingsdag nr 2

 

Tyvärr är de inte alla tre från idag...

Mina kära grabbar behagade nämligen inte att lyfta på benen ordentligt. Lumi rev nr 2 ordentligt, trots rakt spår, bra distans och bra tryck i galoppen. Jag blev inte så glad på honom och red på ordentligt efteråt.. Tiden räckte trots det inte till placering, blev två utanför till sist. Utan rivningen hade han blivit femma i andra avdelningen. Med Whity ville jag därför desto mer och tyckte egentligen att jag red en lagom runda. Men, han lyckades riva två på vägen och slutade därför långt ner i listan trots en tid som egentligen räckt till en fjärdeplats... Hade rivningarna kommit pga dåliga distanser, fel tempo eller något annat dumt från min sida hade jag ju bara haft mig själv att skylla, men nu vet jag egentligen inte vad jag ska ändra på tills imorgon. Både chefen och min tränare sa att nedslagen var hästarnas "fel", och så var även min känsla. Imorgon är det i alla fall en hoppning i två faser, så jag kan rida lite lugnare och ta ut vägarna mer, förhoppningsvis går de både nolla i grunden då iaf. Annars kommer jag bli väldigt besviken... Det krävs nämligen väldigt bra resultat från dem båda imorgon för att jag ska kunna kvala till söndagens 1,30.

Som ni kanske förstår var det inte med någon superkänsla i kroppen som jag sedan red Clover i unghäst-1,20n, men fantastiska Clover gjorde ändå min dag! Det kunde gått galet redan på ettan när Clover plötsligt tittade till på något och tvärnitade bara två språng från hindret, men jag var väldigt snabb med att lägga på spöet en gång och då reagerade hon väldigt bra genom att direkt gå framåt och ändå hoppa fint. Resten av rundan gick bättre och bättre, de sista sprången var i klass med de igår. Hon slutade idag på 7,9, precis som i A:n igår. Med det blev hon femma :) Tre placeringar på tre starter, det är fan inte illa. Underbar häst!!

Jag har nu tävlat 14 tävlingsdagar här i Tyskland. Samtliga dagar har jag haft minst en placering. Håll tummarna för att jag inte bryter den trenden imorgon!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vi håller tummarna. Fina rosetter.

2011-08-25 @ 22:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback