Tävling

Det här med att hålla igång bloggen gick inget vidare den här gången heller. Det beror på att min motivation väldigt snabbt försvann för ett par veckor sedan, av en anledning som jag inte tänker dra upp här. Vissa dagar känns det dock bättre igen, som till exempel igår!

Jag red först en 1,20 på Whity, som jag vid bangången bestämde mig för att vinna. Tja, alltså, jag hade klassens överlägset bästa tid, men tyvärr två rivningar på vägen. En var mitt fel och den andra Whitys, han hoppade helt enkelt inte tillräckligt högt. Sånt som händer, jag ångrade efteråt att jag red så fort, på en långsam nolla hade jag ändå blivit högt placerad.

Aja, det blev till att ta revansch i 1,30 med Lumi istället. Det var en klass med segerrunda, vilket innebär att den bästa fjärdedelen från första omgången går vidare till andra, oavsett antal fel i grundomgången. Min första runda var inte den bästa jag gjort, men en riktig kämparrunda både från Lumi och mig. Vi fick ett onödigt nedslag på banans minsta räcke, men jag var glad bara över att vi tagit oss runt! När min tränare sedan började dilla om segerrunda sa jag först att jag inte ville, jag ville inte förstöra känslan genom att göra ngt dumt misstag. Men va fan, jag kunde ju inte skippa mitt livs första segerrunda! Så jag gjorde upp en bra plan med min tränare, och sen red jag för allt jag var värd. Och den rundan var verkligen perfekt! De sista två hinderna var två stora oxrar, från ena hörnet av banan till det andra. Jag gasade på som attan däremellan och när jag närmade mig sista hindret var jag väldigt osäker på om jag verkligen skulle hitta en bra distans i det tempot. Men så hörde jag min tränare ropa "Fortsätt, Emelie, fortsätt!", så jag fortsatte och självklart kom det en bra distans även till det hindret. Kan ni fatta hur överlycklig jag var när jag kom ut därifrån?! Det kändes som att jag vunnit världscupen! När klassen var slut stod det klart att jag gjort klassens bästa segerrunda, den snabbaste nollan!! Tyvärr hade jag ju dock mina 4 fel från grunden med mig, men jag slutade trots det fyra! I mitt livs första 1,30! :D

Lumi var placerad även i 1,20n i fredags, blev 10:a på en långsam nolla. Även Clover var med, men gjorde inte så bra ifrån sig som hon brukar. Hon var brunstig och gillade inte underlaget, vilket gjorde att jag inte hittade någon bra galopp i henne. Därför hoppade hon heller inte som hon kan, vilket ju drog ner ordentligt på poängen. Men, efter söndagens 1,30 spelar det över huvud taget ingen roll hur resten av tävlingen sett ut. Jag överträffade mig själv 100 ggr om och bevisade att jag kan. Det är kanske bara ett litet steg på vägen mot dit jag vill, men för mig är det väldigt, väldigt viktigt. Jag, Emelie, har placeringar upp till 1,30. Det ni! ;)


Kommentarer
Postat av: Caisa

YOU GO GIRL! Grattis! Fan va skoj =) Stor kram

2011-08-15 @ 21:56:49
URL: http://caisisen.bloggplatsen.se
Postat av: erika

Stort grattis!! Det låter fantastiskt med känslan över sista oxern.. Det måste vara sådana tillfällen som väger upp slitet och jobbet till vardags!

Stor kram och sov gott från Johan, Oscar och mig

2011-08-16 @ 22:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback