Noll motivation

Jag hör inte hemma här längre. Det känns som att det bara en tidsfråga tills jag flyttar härifrån. Det som stoppar mig är att jag inte vet vad jag ska göra då. Alternativen är;

- Leta nytt jobb här (Tyskland, Schweiz?)
- Leta hästjobb i Sverige
- Flytta hem och jobba med något annat över hösten/vintern/våren och ev. ta emot några hästar på utbildning

Mina ståndpunkter är;

- Jag vill egentligen stanna "här" av praktiska skäl, nu har jag allt jag behöver här - bil, kontakter och alla personliga saker så som kläder, kökstillbehör, dator osv. Det är ett himla jobb att forsla hem allting, ffa när jag vet att jag en dag vill tillbaka till Tyskland igen. Möjligheterna som finns här finns inte hemma, och jag behöver erfarenhet. Nu har jag dessutom lärt mig språket och börjat trivas.

- Ett praktiskt skäl som säger emot det är att Naomi ska föla igen till våren. Då har jag bestämt mig för att vara hemma, dels för fölningens skull och dels för att jag ska få äran att visa en väldigt fin treåring på treårstestet ungefär då. Det känns inte riktigt lönt att byta jobb nu, för att sedan flytta hem till våren igen. Jag är trött på att flytta en gång i halvåret.

- Om jag hittar ett vettigt hästjobb i Sverige kan jag förhoppningsvis ta med Naomi och kanske även treåringen dit, och behöver alltså inte byta jobb till våren. Jag har varit i kontakt med ett jobb som kan tänkas passa, men det blir aldrig samma sak som här. I Sverige finns inga såna här beridarjobb, utan då får man ju göra allt - även mocka, putsa, rykta, städa... Saker som jag egentligen inte har något emot, men som tar tid ifrån det jag verkligen vill göra - att rida. Samtidigt kanske jag ändå utvecklas mer av att rida ett mindre antal hästar tillsammans med någon, än att rida så mycket som jag gör här helt på egen hand. Å andra sidan så rider jag ju inte särskilt mycket här heller just nu. Och det lär inte bli mer igen heller... Det är ju därför jag inte vill vara kvar.

- Att flytta hem lockar ju såklart. Att komma tillbaka till en plats där man alltid känner sig välkommen, uppskattad och behövd. Även om det skulle innebära att jag var tvungen att jobba med något helt annat. Men att sätta mig i kassan på ICA som mamma föreslog igår känns väldigt, väldigt långt borta. Det skulle kännas som att ge upp min dröm, som att jag slösar min tid på något onödigt. Jag vet visserligen några utbildningshästar jag skulle kunna få, men under vintern hemma är det kass, och jag har svårt att tänka mig att det skulle räcka för ekonomin att gå runt. Visst, mamma och pappa lär stötta mig till 100%, men jag vill klara mig själv.

Så, kära vänner, vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: Lina - Hoppning, dressyr och fälttävlan

Fast att "sitta i kassan" behöver inte alls betyda att du ger upp en dröm!! Se det mer som en paus, en tid att fundera på vad du verkligen vill och börja bygga en budget och göra en plan för det!

Jag är självisk, jag vill att du flyttar hem. Bo i Tyskland kan du göra när I är äldre så hon kan åka på träningsläger hos dig ;-)

2011-08-03 @ 16:42:33
URL: http://equilina.se
Postat av: Lina - Hoppning, dressyr och fälttävlan

Och tack för det jättefina inlägget om mig!! <3

2011-08-03 @ 16:43:33
URL: http://equilina.se
Postat av: Lina - Hoppning, dressyr och fälttävlan

Du förresten!! Jag fick en ny datot av Martin när jag fyllde år, med kamera!! Nu kan vi skypea <3

2011-08-03 @ 16:50:51
URL: http://equilina.se
Postat av: Kristin

Det finns nog ingen som kan råda dig i detta, det får du nog allt känna efter själv. Följ ditt hjärta, det blir oftast bäst så!



KRAM

2011-08-03 @ 20:11:08
Postat av: Wenche Liwing, Livet i Belgien

jag förstår precis vad du menar... Det är en jobbig situation, men innan du gör något måste du tänka ut vad det är du verkligen vill. För det vet du inte riktigt än. Välj nackdelar med fördelar, med alla möjliga val du har. Jag vet ingenting om din situation där du jobbar, men jag vet att det krävs blod svett och tårar för att komma någon stans, och att det periodvis är rent ut sagt ett helvete. Det kanske är så att du för tillfället inte trivs på jobbet, men det är möjligt att det ändras igen? Det är en tuff branch och att man dessutom är så långt hemifrån... Man är helt själv och ibland känns det som att alla motarbetar en och man känner sig verkligen värdelös. Men det kanske kan vara för det bästa att kämpa vidare ibland? Ibland blir det faktiskt bättre med tiden, man måste härda ut=) Lycka till med dina val! =) Det är bara du som kan bestämma vad du vill!

2011-08-03 @ 20:53:06
URL: http://kylskapetstankar.blogg.se/
Postat av: Ylva

Lyssna på Wenche, hon är en smart tös!!! ;)

Men framförallt vill jag ge det rådet du gav till mig när jag velade, LYSSNA PÅ DIG SJÄLV. Alla andra gör en bara förvirrad.... Trust me!

Puss

2011-08-03 @ 21:38:28
URL: http://ylva87.blogg.se/privatearea
Postat av: anni

Jag vill minnas att efter förra gången du var hemma i sverige var det samma visa..? Är det verkligen jobbet i sig som är kass, eller är det bara du som har separationsångest?

Livet med hästar är hårt, speciellt när man jobbar med det och dessutom i tyskland där det är hård konkurrens alltid. Rid ut stormen och du ska se att det blir bättre, du har ett kanonjobb där du är- släng det inte i sjön förrän du vet att det är vad du vill.

2011-08-04 @ 14:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback