Första tävlingsdagen är över...

...och det kunde verkligen inte gått bättre! Jag lever som på moln!

Jag gick upp halv 6 för att hinna hjälpa hästskötarna att släppa ut hästarna innan allt drog igång. Halv 7 började jag rida, red Lumi & White inför imorgon - båda känns helt okej. Sen knoppade jag fyra hästar och därefter drog det igång på allvar. Vi hade 7 hästar i den första klassen, Eva red tre, Y:s pojkvän tre och jag en. Eftersom det var unghästklass med stilbedömning skulle ju alla hästarna se extra snygga ut, med knoppar och matchande utrustning. På någon vänster fick vi till sist ihop det, allt var klart i tid och alla hästar hade rätt utrustning. Evas hästar skötte sig alla bra, Strawberry var den bästa med 8,0 poäng och felfritt, de andra hade varsin rivning. C hade först två bra rundor (en rivn i varje) men med sista hästen gjorde han en ordentlig vurpa över näst sista hindret. Om inte hade han vunnit klassen, berättade domaren...

I alla fall, någonstans där mitt i all stress hann jag också med att rida Clover. Hon hoppade bra, men rundan kändes lite orytmisk. Slutade trots det på vårt dåvarande personbästa 7,9! Blev med det delad sexa i andra avdelningen. Jag var väldigt glad över poängen, men hade velat rida en bättre runda. Trots allt var det väldigt skönt att börja hemmatävlingarna med en placering!

Därefter var det dags för A (1,10) för äldre hästar. I den klassen var Anka på Estra med, Amelia på Et bien och de danska kunderna på Milky. Milky gjorde som vanligt bra ifrån sig och hoppade lekande lätt felfritt! M gjorde ett väldigt bra jobb på ryggen också! ;)

Sista klassen var Springpferde L, alltså unghästklass i 1,20. Clover kändes lite trött på framridningen, men samtidigt mjukare i kroppen och mer framme för skänkeln. Inne på banan var hon fantastisk! Hoppade allt med stort förtroende och hela rundan fick ett väldigt bra flyt. Vi fick applåder redan efter rundan, och när poängen på 8,0 kom upp ytterliggare en gång! :D Min tränare sa att han aldrig sett mig rida så bra, och eftersom Susi satt i domartornet vet jag att domarnas kommentarer var; "Rytmisk, väl avvägd runda. Välutbildad häst. Bra benteknik och inställning. Bättre tempo än i första klassen. Sammantaget väldigt bra!" :D

Även chefen var väldigt nöjd med mig idag, idag var första gången sen jag kom hit som hon verkligen berömt mig! Att vi samtidigt nästan har sålt Milky är ju ytterliggare ett plus i kanten! Vi avslutade kvällen med champagne ;)

Jag är dödstrött och börjar halv 6 imorgon, så nu väntar sängen. Imorgon ska jag försöka lägga upp lite bilder! Det finns proffsfilmare på plats så imorgon ska jag köpa filmerna på Clover, så ska ni också få se min lilla stjärna. :)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig tjej, från en stolt pappa, många kramar på dig.

2011-08-24 @ 23:53:49
Postat av: Lina - Vinn ett flätat pannband!

Stolt storasyster :,)

2011-08-25 @ 09:28:24
URL: http://equilina.se
Postat av: trixie

Efter regn kommer solsken :) Duktig!

2011-08-25 @ 10:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback