Tyskland vs Sverige

Hästfolk i Tyskland respektive Sverige har vissa skillnader i sin hästhållning/ridning
- I Tyskland används fortfarande vojlockar, i Sverige slutade vi med det typ när jag red B-ponny
- I Sverige rider trots allt de flesta med hjälm, här är jag nog den enda förutom de allra minsta barnen som ens äger en hjälm
- Hemma känns det som att hoppsadlar är det vanligaste om man bara har en sadel, framför allt på ponny. Här är det helt klart tvärtom, alla har en dressyrsadel och med den gör de allt, även hoppar!

Jag har just tittat på Biggest Loser på web-TV (Idol-avsnitten är slut och jag gillar inte tysk TV) samtidigt som jag ätit en macka med Nutella. Dubbelmoral, nejdå! På tal om Nutellan så visste alla verkligen vad de gav mig på avskedsfesten och dagarna innan jag åkte. Yes, svenskt godis är waaay much better than tyskt, Nutella har de visserligen här också men den har ju kommit väl till pass ändå, reseparlören är ett bra komplement till de andra tyskböckerna, fotoramen står vid sängen och är både det första och sista jag tittar på varje dag, datorn använder jag konstant, smyckena jag fick av Nette använde jag första utekvällen (passade perfekt till ett av mina linnen!), skyddsängeln har jag använt som halsband flera ggr och Equiline-västen använder jag dagligen, gillar den verkligen. THANK YOU! <3


Kommentarer
Postat av: Ylva

Härligt att dina vänner känner dig så väl, säg till så postar vi ner lite knäckebröd och ahlgrens bilar till dig.



Känner redan att jag kommer sakna dig på breeders !

KRAAAAM

2010-10-07 @ 21:43:58
URL: http://www.hasslunda.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback