Strömavbrott och nya avramlingar

Strömavbrott

Här sitter jag i halvmörker och skriver ett blogginlägg i Word. Jag förstod ingenting när datorn först sa till mig att den nu körde på ”Battery Mode” istället för på ström, och att jag sen inte heller hade någon åtkomst till internet. Jag provade febrilt att dra ur och sätta i sladdarna igen, innan min hjärna äntligen räknade ut att det nog inte var datorn det var fel på. Sen slog nästa tanke mig; ”Tänk om byggarna grävt av en kabel!” De håller nämligen på att gräva en massa inför byggandet av stall och ridhus intill huset. Jag insåg då också hur sårbar man är utan ström. Jag kan inte surfa, inte kolla på DVD (TV:n är ändå på tyska, så det kan kvitta), inte lyssna på radio, inte prata med någon över Skype eller MSN. I alla fall så gick jag in till Michi för att berätta för henne att jag inte hade någon ström, men jag hann knappt innanför dörren innan hon ursäktade att hon inte hunnit ringa mig innan byggarna bröt strömmen. Så, ingen kabel av i alla fall, och strömmen kommer förhoppningsvis snart tillbaka igen. Hoppas inte Evelina & Simone tog illa upp av att jag helt plötsligt försvann från både MSN och Facebook utan att säga hejdå… Aja, Evelina lär iaf läsa det här och Simone träffar jag i stallet ikväll :)

I morse red jag 3-åriga Flora för första gången, och hon uppförde sig exemplariskt. Hon är c:a 170 cm hög och har ändå världens balans! Som tur är använder hon den bara åt rätt saker, och inte åt att t.ex. försöka bocka av mig som ett gäng andra 3-åringar säkert försökt med istället. Fina lilla Angie kändes matt idag, hon får nog en vilodag imorgon.

VM verkar gå åt helvete för svensk del även i hoppningen. Helena & Roffe hade båda 4 fel och Peder & Malin vars 8 i den inledande tidshoppningen igår. Om de ska ha någon chans på medalj måste de nog rida felfritt alla rundor framöver… Trist :(

Nej, nu kan väl strömmen komma tillbaka, tack?! Jag får väl sova en stund istället. Eller plugga tyska, kanske… :S

_____________________________________________________________________________________________

Strömmen kom tillbaka så småningom, jag sov bort tiden.. Ikväll har vi hoppat Emi & Lara igen. Det gick jättebra fram tills att Lara helt plötsligt bestämde sig för att hon inte ville mer och slängde mig rakt in i hindret... två gånger! Hon bjöd verkligen jättebra, och var på väg att hoppa, men ångrade sig mitt i hindret... :( Hade detta varit i Flyinge så hade jag haft en bag in box på två veckor. Och på hela tvåan hade jag inte ens en vinflaska! Och då hade jag ändå en sadeltvångande Logan, en bockande Allan, en Riana som till och med slängde av Jens, och en extra treåring. Vad har hänt med min balans?!


Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Du kanske glömde packa med balansen?

Jag kan skicka min isf, använder den ju knappt ändå...

2010-10-06 @ 13:49:38
URL: http://equilina.se
Postat av: anicia

men du, du ska ju sitta kvar på kräken! nåja, så länge du inte slår dig så är det okej =) härligt att höra att blumchen är igång. hon är ju som sagt jättetrevlig att sitta på =)

2010-10-06 @ 20:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback