Motivation

Det tråkigaste med mitt jobb är helt klart att jag rider väldigt mycket utan feedback. Dressyrträningen en gång i veckan är superbra, men dit måste jag ha med mig Lola varje vecka eftersom det är henne jag har svårast för. Sen hoppar jag oftast med Alfred en kväll i veckan, 1-2 hästar, men han är för det mesta bara väldigt nöjd med mig (vilket iofs är jättekul) och då får jag inte så mycket hjälp där heller. Och jag vet ju att jag har massor av saker att jobba på, jag måste bara veta när de blir bättre eller inte. Snart ska vi iaf börja hoppa för en annan tränare, det ser jag fram emot väldigt mycket.

Innan lunch idag hade jag en riktig dipp på motivationen, hade jobbat med treåringarna på morgonen och åkte sedan till det andra stallet för att rida två hästar där innan lunch. Red Lola, vilket egentligen gick ganska bra. Använde ett par bommar på marken för att bolla med olika antal galoppsprång, på 21 meter kunde jag välja mellan att rida på 4, 5, 6 eller 7 språng, snacka om att hon kan ändra sin galopp! Eftersom Solfi hade en tappsko och Laras båda bakskor var lösa sen jakten insåg jag att den enda hästen jag kunde rida var Emi, och henne lyckades jag såklart inte fånga i hagen. Så jag fick helt enkelt ta en tidig lunch, redan kl 11. Eftersom hovslagaren inte skulle komma förrän 13.30 blev det också en lång lunch, och vid lunchtid kändes det sådär lockande att ha tre hästar kvar efter skoningen. Men, helt plötsligt hade jag motivation igen, och det blev trots allt roligt att rida Emi, Solfi och Lara också. Emi hittade jag knapparna på på riktigt idag, wihoo! Solfi gnisslar som vanligt, men det har blivit bättre. Lara var mest stel, men det är inte så konstigt.. 12 år gammal, jakt i typ 700-meterstempo i intervaller i tre timmar i söndags, 5 kilo kraftfoder om dagen, och stilla inne hela dagen igår (förutom de två stunder jag motionerade henne och Emi lösa i paddocken).

Tänkte avsluta med tre bilder på fantastiska Flora (en av treåringarna). Kolla in bakbenen! Den traven är inte att leka med...


Förresten så är min lägenhet invaderad av bananflugor. Hjälp!

Kommentarer
Postat av: Mi@

Bananflugor! URK! Sätt ett glas med vinäger och lite diskmedel i så dras de dit och drunknar. Välj rödvinsvinäger så slipper du se dem där i!

2010-10-20 @ 16:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback