Jag överlevde resten av dagen också...

...och den blev faktiskt bättre. Efter att jag klagat av mig lite här och för Kristin, pallrade jag mig till sist iväg till stallet igen för att rida Emi. Jag slapp hamna i diket denna gången (var vääldigt försiktig) och lyckades fickparkera vid stallet utan att meja ner några andra bilar. Bilen verkade dessutom ha klarat sig helt utan skador. =) Sedan red jag ut Emi, men jag hann inte mer än 100 meter från stallet innan jag såg två andra hästar mitt ute på en av de nysådda åkrarna. Ett par sekunder senare insåg jag också att den ena inte hade någon ryttare kvar längre. Kul med en lös häst och två andra mitt ute på ett fält, precis intill en ganska trafikerad väg. :S Den avfallna ryttaren började i alla fall att försöka fånga sin häst, men när den sprang iväg från henne hela tiden insåg jag att jag nog skulle försöka ta mig närmare dem och bort från vägen. Så det gjorde jag, och då fick den lösa hästen syn på mig. Wihoo, en ny kompis! Emi verkade också tycka det, själv var jag inte lika förtjust. Hästen lugnade sig i alla fall när den kom fram till oss, och stannade där. Jag hoppade försiktigt av Emi och lyckades fånga den lösa hästen, till ägarens stora förtjusning. Långt om länge hoppade hon upp igen, och red iväg med sin kompis. Jag följde efter ett tag, men tog så fort jag kunde ett annat håll då deras tempo maximalt verkade bli långsam arbetstrav. En stund senare såg jag att båda ryttarna hade hoppat av och istället ledde sina hästar... vilken fantastisk ridtur de måste haft! ;) Emi var iaf super idag på det nya bettet - I like! :D

Efter ridturen putsade jag alla tränsen, som äntligen börjar bli någorlunda rena efter två veckors daglig putsning. Igår var vi i närmsta ridsportaffär och handlade då bland annat ny sadeltvål, som visade sig vara väldigt smart. Man behövde nämligen inget vatten till den, svampen blev liksom lagom blöt och skummig ändå! Vad de inte tänkt på är ju att man ändå måste tvätta svampen med jämna mellanrum, den blev svart ganska snabbt ^^
Jag handlade faktiskt ett par nya chaps igår också, och beställde ett par nya ridbyxor (Pikeur :P). Chapsen är tänkta som hemmachaps, inte särskilt snygga men fullt användbara. Mina andra faller snart sönder helt så jag behöver verkligen ett par nya. Har även invigt mina nya ridstövlar som jag köpte dagen innan jag flyttade hit. Ett par Treadstone, samma märke som jag har i både stallskor och ridskor. :)

Nu ska jag plugga tyska inför morgondagens lektion :) Kraaam =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback