Höstpromenad

Ledsen för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna, men det tänker jag faktiskt beskylla blogg.se för. Jag skrev nämligen ett långt inlägg i förregår men när jag klickade publicera valde blogg.se att logga ut mig istället, vilket medförde att mitt inlägg försvann. Just då var jag på tok för trött för att skriva ett nytt, och igår hade jag ingen motivation alls till det. Men nu - tadam! :D

Igår hade vi för första gången sen jag kom hit minusgrader här. Det hade nog varit uppåt -6 under natten, för på morgonen var det -4 och kl 10 fortfarande -1. Därför tog jag det väldigt lugnt på förmiddagen - red bara en häst efter 3-åringarna och tog en lång och tidig lunch. På eftermiddagen blev det behagligt och skönt igen, så jag fick iaf betydligt trevligare väder att rida de andra i. Gårdagens övning blev dressyrprogram. Efter uppvärmningen red jag igenom LC:2 två till tre gånger på varje häst, det får mig att koncentrera mig mer på övergångar och tempoväxlingar. För Lara var det toppen, hon blev superfin!

På kvällen igår träffade jag Kerstin. Vi åkte in till Mühldorf, satte oss på en bar/restaurang och tog varsin pommes och en drink. K är väldigt social och rolig, så vi hade väldigt trevligt. :)

Idag har jag hoppat med Alfred. Jag hoppade först Lola och sedan Solfi. Båda två rusar gärna och lyfter på benen mer än vad de hoppar, så vi hoppade serie och travhoppade. Lola började inte hoppa förrän serien var på 1,10 och på ungefär samma höjd började Solfi backa av. Nej, oavsett vad Alfred säger så blir Lola aldrig någon hopphäst, det är bättre att hon säljs som dressyrhäst snarast möjligt. För även om jag lär mig rida henne så kommer jag aldrig att kunna utveckla henne. Hon är helt enkelt för stor och har för mkt gång för mig. Förhoppningsvis ska hon lånas ut till en bekant till Alfred & Michi som kanske vill köpa henne, och i så fall ska vi få hit hennes häst för att skola om den till hopphäst. DET hade jag gillat! =) Solfi däremot kommer kunna hoppa riktigt kontrollerat och bra, bara jag får honom att v-ä-n-t-a. Men det blir verkligen bättre och bättre för var gång. Han gnisslar mindre och mindre också. :D

Ikväll har jag varit på kvällspromenade med Carry och Emil.
   

Jag gick ner förbi dammen och sen en runda upp i skogen där jag lät hundarna ströva runt bäst de ville. Emil följde ett spår, men jag höll koll på honom och ropade så fort han kom för långt ifrån mig. Men spåret blev för intressant och plötsligt var han utom synhåll! Shit, tänkte jag, vad gör jag nu? Så jag tog Carry med mig och följde efter, men hittade inte Emil på minst 5 minuter. Då började paniken komma krypande, kul att komma hem och berätta för Alfred och Michi att deras hund rymt... Men Carry är smart, hon visade tydligt mig åt vilket håll Emil sprungit (hur hon nu kunde veta det?!), så till sist dök han faktiskt upp under en buske. TUR!

Vi passade också på att ta en titt på det som ska bli vår nya anläggning.


Det är svårt att tänka sig nu att det inom några månader ska finnas ett stort stall, ridhus, skrittmaskin, utebana och hagar här. Men det ska bli fantastiskt skönt och roligt att få flytta hit hästarna. Om vädret tillåter är förhoppningen att vi ska kunna flytta hit hästarna till våren! :)
   
Förresten så fastnar bygglera väldigt lätt under skorna, det blev ganska tungt ^^

Nej, nu ska jag titta på Bonde söker fru på TV4 Play, blir en lugn kväll för min del. Ledig imorgon = sovmorgon. Nice! Förresten, nu är det bara 3 dagar kvar tills mamma & pappa kommer och hälsar på mig, WIIIE! :D Har nog aldrig saknat dem såhär mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback