Hoppdag!

Idag började jag med att försova mig = en inte lika effektiv morgon idag som igår. Som tur var inte så mkt (vaknade kvart i 8, tänkte gå upp 7) och på rätt dag eftersom jag ändå bara hade tre hästar att hinna med innan lunch idag. Så jag började med ett dressyrpass på Lola, som jag äntligen lärt mig att sitta ner på ordentligt i traven. Jag har verkligen inte varit bortskämd med hästar med stor trav där hemma precis.

Därefter åkte vi till unghästarna, som var på betydligt bättre humör idag - nu hade vi ju såklart inte filmkameran med oss. Flora kunde skritta även ute (annars går hon gärna i pass så fort hon blir spänd) och Angie har idag tagit sig över ett hinder för första gången i sitt liv. Hon lär knappast bli svårt att hoppa in, hon har inte ens löshoppat, och det enda jag gjorde vara att hålla en bra grundgalopp, visa henne hindret och hjälpa henne till en bra distans. Sen gjorde hon ett lagom stort språng över och landade i perfekt balans, som om hon aldrig gjort annat. Förhoppningsvis kommer hon hoppa lika bra som pappa Arrivederci: ;-)



Ikväll ska Solfi få hoppa för första gången sedan han skadade sig i våras, och sen ska vi hoppa Emi & Lara igen. Idag ska jag minsann inte ramla av mer!!

Tycker för övrigt att ni ska klicka på länken nedan och rösta på världens finaste fölunge =)
http://www.libresse.se/Pages/General/FlashContainer.aspx?id=58004&flashparamcontributionid=274825

Kommentarer
Postat av: Mi@

Röstat! :)

2010-10-13 @ 13:21:04
Postat av: Mamma

Jag har röstat.

2010-11-07 @ 21:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback