Felkörning, hoppning i dressyrsadel och artikel i Ridsport

Igår tänkte jag åka till affären för att handla lepsyl och lite godis. Eftersom Anicia visat mig var den största och mest välsorterade butiken ligger tänkte jag åka dit och handla, bra att fräsha upp minnet över hur man kör dit. Ni som känner mig förstår hur historien fortsätter. Jag körde självklart fel och hamnade på heeeelt fel ställe och var snart en bra bit utanför Mühldorf och visste inte hur jag skulle ta mig tillbaka dit. Det slutade med att jag fick köra hela vägen tillbaka igen, och på något sätt hittade jag till sist ut på en väg där jag kände igen mig. Hela extrarundan tog minst en halvtimme och då hade jag ju inte ens hittat affären. Det slutade med att jag fick gå in på nån lågprisaffär à la Lidl där de bara hade ett enda lepsyl i hela affären, och det hade pepparmintssmak. Jaja, det var bättre än inget iaf :)

Idag har jag för första gången hoppat i dressyrsadel, och det är verkligen inget att rekommendera. För att komma upp över framvalvet var jag tvungen att ha så korta läder att jag knappt nådde nedanför sadeln. Dessutom hade jag inga sporrar, vilket jag alltid har på Emi annars för att få bakbenen på plats. Nej, som ni hör var det inte min idé att hoppa i den sadeln, jag skulle ju inte ens rida Emi idag. Men Alfred ville att jag skulle hoppa henne lite och så blev det. Det gick trots allt ganska bra, men hon tar hellre av på första bästa distans än lyssnar på mig och väntar. Hoppa kan hon iaf! Sen red jag Lola, och fick hoppa några språng även på henne. Det märks på henne att hon är dressyrstammad för hon taxerar inte alls själv och rusar gärna lite mot hinderna, men hon har ett trevligt hopp med mycket scoop. När jag hade hoppat några språng på henne slappnade hon också av mer och då blev också anridningen lugnare. Men hon ska säljas så vi får väl se om det blir någon mer hoppning på henne.

En annan rolig grej är att det tydligen är en hel artikel om mitt och Johannas examensarbete i senaste numret av Ridsport = KUL! =) Synd bara att jag inte har någon möjlighet att läsa artikeln härifrån... Men ni andra får läsa den och säga vad ni tycker :)

Just nu tittar jag på fälttävlan från VM i Kentucky, tre svenskar har ridit - Linda Algotsson vägrade ut sig på vattnet, Victoria Carlebäck kom runt men med några fel och Niklas Jonsson var felfri. Tysklands första lagryttare gick omkull ganska illa, men deras andra var felfri och ligger tvåa individuellt, så om de andra tyskarna tar sig runt kan de nog behålla sin ledarposition ändå.

Det var nog allt för mig idag! Imorgon är jag ledig, vad gör man då när man inte känner någon och alla affärer är stängda på söndagar? Sover och kollar på Idol på web-TV, typ.. Aja =)

Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Jag försökte mms:a en bild på artikeln men det gick visst inte :P

2010-10-02 @ 19:16:59
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback