Ännu en dag...

Tiden har plötsligt börjat gå fort här, den senaste veckan har flugit förbi på nolltid! Hoppas att hela vintern går ännu fortare, för den ser jag inte ett dugg fram emot.

I morse trimmade jag dressyr på Emi & Solfi, som gick ganska bra båda två. Jag försöker febrilt få Solfi att sluta gnissla tänder när man rider, det är både väldigt irriterande och självklart inte bra för honom. Jag har provat att byta bett och ta bort nosgrimman, och det har blivit bättre, men han gör fortfarande det en del. Jag tror att en del i det hela är att foderstaterna här innehåller groteskt mycket kraftfoder, och han är den som är sämst i magen. Och en orolig mage ger såklart en orolig häst... Jag har vid flera tillfällen föreslagit att vi kanske borde ändra foderstaterna, men det finns ingen analys på höet vilket gör det hela lite svårare. Med tanke på att alla hästarna får c:a 12-14 kg hö och c:a 5 kg kraftfoder var, och ingen av dem är tjocka direkt, så kan det där höet inte innehålla särskilt mycket alls. Så, tills vidare får jag nog snällt fortsätta blunda när hästarna fodras, och försöka få bukt på Solfis gnisslande ändå. Är det någon som har något förslag, kanske?

Kl 10 åkte vi till dressyrträningen med Lola och Lara, och det gick SÅ himla bra idag. Jag kände mig som en riktig dressyrryttare för en gångs skull, börjar lära mig det här med dressyrsadel och att (typ) knipa med knäna. Till nästa vecka ska jag träna ännu hårdare på min sits och på alla möjliga övergångar. Konstigt att jag inte kan rida så bra hemma som jag gör för Ratna! Tur att det är mindre än en vecka kvar tills nästa gång :P

Till lunch blev det McDonalds, för att sedan åka direkt till 3-åringarna. Angie var loj och trött idag, trots att de vilade igår. Hon har också lite svårt för att gå i en bra unghästform, hon blir gärna helt rak i halsen istället och hänger lite på bettet. Men just nu är det viktigaste att få henne att bli pigg och glad igen, så imorgon ska jag förhoppningsvis rida ut med en tjej från stallet. I övrigt gör hon stora framsteg varje dag, idag gjorde jag allting helt själv med henne, inklusive hoppade upp och av och skrittade av utanför paddocken. Flora var däremot pigg och alert, och pga det även lite okoncentrerad. Men det gick över efter en stund, och då blev hon mycket bättre :) Hon har mycket mer naturligt för sig att gå i en vettig form, och har också mer balans i både traven och galoppen. Hennes svaghet är istället skritten, som lätt faller över i pass. Men hon blir bättre med det för varje dag, de senaste dagarna har hon inte tagit ett enda passteg. Lilla volten har varit fantastisk för henne!

Efter det åkte jag snabbt hem och duschade, för att sedan åka till dagens tyskalektion. Det kändes bättre idag, gruppen var jämnare eftersom de två bästa flyttat upp, den sämsta slutat, och två nya på samma nivå som mig börjat. Men, fy vad dryg grammatiken är, das, der, die, bla, bla, bla... ;)

Imorgon är det dags för min andra utgång sen Tysklandsflytten, på lördag ska vi fira Alfreds sextioårsdag och på söndag ska vi rida jakt. Rolig helg, med andra ord! =)

Kommentarer
Postat av: trixie

Uppdateringen går inte att klaga på, men bilder hade ju inte varit fel =)

2010-10-14 @ 21:02:51
Postat av: Sandra

Saknar dig, hoppas du har det super <3

2010-10-16 @ 22:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback