Utgång med de bästa

Idag har jag tagit lite välförtjänad sovmorgon, ridit Solfi och Emi, joggat en runda i skogen och varit på Globus och handlat. Solfi var a complete disaster, vet inte hur jag ska uttrycka det på svenska. (Konstigt hur naturligt det blivit att prata och skriva på engelska, och samtidigt lika onaturligt att göra det på svenska.) Ryss nr 2 red honom igår, och det kan inte varit någon trevlig upplevelse för min lilla häst. Så mycket som Solfi gnisslade och bet sig fast på bettet idag har han inte gjort på väldigt länge. Jag HATAR när jag måste börja om med hästarna igen för att någon annan ridit dem dåligt. Men det är en av de få nackdelarna med mitt jobb, så jag får stå ut med det. Emi är uppenbarligen van vid att få gå precis hur hon vill när man rider ut, så jag fick kämpa en stund med henne idag innan hon gav med sig. Annars är hon på väg att bli riktigt fin!

Joggingrundan var skön och välbehövlig, 'älskar att komma ut i skogen och komma bort från verkligheten lite :) Laddade innan dessutom ner lite ny, skön musik till mobilen som var perfekt att springa till. RAISE YOUR GLASS! ;)

På Globus handlade jag förvånansvärt nog ett par nya skor (!). Det var inte alls tanken, det är ju trots allt en matvaruaffär à la City Gross, men jag gick förbi och då var de helt plötsligt bara där. Hittade min storlek, provade och köpte. 24,9 euro, heeelt okej. Handlade även lite hårprodukter för att kunna fixa till min nya frisyr lite bättre. Det gjorde jag ett försök till när jag kom hem, vilket inte blev så lyckat. Slutade med att jag hade en hårborste fasttvinnad i håret som jag till sist fick klippa bort. Bra, Emelie, mycket bra. ;)

Om ett par timmar ska vi till Töging och festa. Jag ser verkligen fram emot det då både Berni och Wolfi ska följa med mig, Kerstin och två av hennes kompisar. Och ikväll ska jag faktiskt festa till det lite ;) Är taggad till tusen med både nya skor och ny topp inhandlad i München till min älskade jeanskjol. Skinnjackan till det kommer bli niiice! =) Dessutom är mina naglar nymålade i rosa och håret räddat från katastrofen tidigare idag. Woho!

Vi hörs imorgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback