Tyskland - personerna

Min kloka kusin Jessie kom med ett jättebra tips på ett blogginlägg, även om det nog inte var tänkt som det ;) I detta inlägg ska jag därför presentera personerna (och djuren) som då och då nämns här, så att ni där hemma får ett hum om vem som är vem.
And for those who tries to read my blog (ex. Wolfi) without knowing swedish, the lines below this are telling my swedish friends who you are. ;)

Alfred är min chef.
Michi är hans fru, och det är hon som ser till allting fungerar här. Hon lagar jättegod lunch varje dag, tvättar mina kläder (!), hjälper mig med treåringarna och gör i princip allt annat som kan tänkas behövas.
Wolfi är deras äldsta son, 27 år gammal. Han bor i München tillsammans med sin flickvän Sandy. Han är här och hälsar på ett par gånger i månaden, och då passar han bland annat på att rädda mina blommor ;)
Berni är deras yngsta son, 25 år gammal. Även Berni bor numera i München, men har under sommaren/hösten bott här ett par månader. Han har på senare tid dykt upp lite då och då för att hämta diverse grejor som fortfarande ligger kvar i huset här och var. När han är i huset blir det ofta en öl/grogg, eller tre.. :P
Carry är familjens femåriga American Shepherd. Det är hon som vaktar huset och blir alla svenska tjejers älskling.
Emil är familjens ettåriga Jack Russel. Det bästa han vet är att ha dragkamp med handdukar, och han är den perfekta hunden för det så kallade Hundtricket.
Kerstin Dobmaier är hittills min bästa kompis här nere. Hon har sin häst hos Genzingers, och jobbar till vardags som frisör. Det är hon som ser till att jag får uppleva något annat än hästar under min tid här. =)
Genzinger är de som har stallet där vi har de äldre hästarna.
Shrankl är de som har det andra stallet, alltså där treåringarna och Okarina står.
Lena är en äldre dam som har ett par hästar hos Genzingers. Hon är alltid väldigt hjälpsam och ställer upp när det behövs.
Kerstin Eicher har även hon en häst hos Genzinger, men har också ett stall som ligger på vägen ut mot Hermansthal. Hittills har vi inte umgåtts så mycket, men jag tror att hon ska med på morgondagens utgång.
Steffi är ägaren till Johi, ponnyn jag rider som extrajobb.
Simone, Jasmin och Eliza har också hästar hos Genzingers.
Hiyas och Annalis (har ingen aning om stavningen är rätt) är mina grannar, ett äldre par som har den resterande delen av huset som jag bor i.

Nu tror jag att jag har fått med alla som kan vara nämnda tidigare i bloggen. Om det är någon ny som dyker upp som ni undrar över, så hojta till ;)

Idag har det inte blivit mycket ridning alls, eftersom de arbetat på taket även idag. Idag beslöt de sig för att stå ovanpå taket och borra i det, det lät ungefär som om en motorcykel körde på taket. Därför blev det lösgalopp för Solfi, Lara och Emi, och bara ridning av Lola på eftermiddagen då byggarna hade slutat. Lola var riktigt fin idag, kul! Jag börjar faktiskt tycka om den hästen också. Därefter hoppade vi Johi, som trots några onödiga stopp med mig gjorde riktigt bra ifrån sig idag. Steffi hoppade för första gången en hel meter på sin ponny idag :)

Nej, nu måste jag gå ut med hundarna, för varken Michi eller Alfred är hemma ikväll. C ya!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det var ju en bra ide. Du vet ju vilket problem pappa hade med Kerstin och Kerstin. Kram

2010-11-20 @ 00:03:15
Postat av: Jessica

Tack Tack:)

2010-12-08 @ 22:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback