Tillbaka till verkligheten

Ja, då är det dags att gå tillbaka till de vanliga livet igen. Idag åkte mamma och pappa hem, jag saknar dem redan. Dock känns det inte fullt så hemskt som jag trodde det skulle göra, konstigt nog. Nu är det iaf bara att börja räkna ner till min lilla Skånetripp över jul. Åh vad jag längtar efter Naomi & Topi, insåg jag plötsligt. Och Tess och Tiger. Djuren går liksom inte riktigt att kommunicera med härifrån, även om jag får bilder och Tiger faktiskt skymtar förbi på webkameran ibland.

I morse åkte vi till dressyrträning med Lara och Lola. Michi fick igång Lara bättre än någonsin medan jag fick jobba desto med med Lola. Så går det när man inte har ridit hästen själv den senaste veckan. Jag önskar ofta att chefen var en bättre ryttare. Efter det åt jag lunch med mamma och pappa innan de åkte. Sedan åkte vi och red fantastiska Flora för att sedan återigen bege sig till det andra stallet, denna gången för att hoppa Johi och lite senare Solfi. Johi var på ett kinkigt humör idag, sparkade bakut och bockade när man la på skänkeln. Med mig hoppade hon ändå allt och vissa språng var riktigt fina. Stackars Steffi fick dock smaka på grus en gång när Johi plötsligt la in en nit precis i sista sekund. Solfi var även han lite obstinat idag, men mer i form av spändhet och stelhet.

Emi & Solfi har blivit ordentlit friserade enligt Flyingemetoden idag, Det var välbehövligt, jag lovar!

Alfred frågade för övrigt mig idag om jag ville följa med på en jakt till i år. Vad tycker ni, ska jag det? Jag kan inte bestämma mig.

Nu blir det sängen, för ögonen går redan i kors. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback