Så kom vintern till Hermansthal

Så där efter en veckas höst. Eller när var det jag skrev att hösten kom? Jag klagar i alla fall inte, det är trots allt rättså skönt att slippa lera och regn. För en gångs skull är jag inte ens deprimerad av snön. Vad har hänt med mig? Inger förklarade det nyss på Facebook som att jag blivit vuxen. Resonemanget med det skulle jag dock gärna vilja veta! :P

Med snön kom uppenbarligen också julen. Igår fanns det inte julpryl ute så långt ögat kunde nå, men idag jävlar! Det spelas julsånger på radion, det finns lyktor och granris utanför varje hus, och när jag kom in i affären idag kändes det som julafton. Hallå tyskar, snö och jul är inte riktigt samma sak?!

I affären idag var jag på jakt efter grönsaker och dippa. Jag började med att leta efter något i stil med crème fraishe eller gräddfil. Det närmaste jag kom var grädde. Fungerar det?! Sen kom jag på att det kanske var bättre att kolla efter dippblandning först, för om inte det finns är det onödigt med "krämen". Och nej, såklart fanns det ingen dippblandning. Så istället började jag leta efter något färdigt, för det är tydligen grejen här i Tyskland. Till sist hittade jag faktiskt något som liknade dippa, så den har jag ätit till grönsakerna ikväll. Att den inte var särskilt god behöver vi inte prata om...  ;)

Det blir en fortsättning på inlägget från igår eftersom i alla fall Ylva och Evelina ville det. Men, ni får snällt vänta till imorgon för jag orkar inte idag.

Vad sägs förresten om den här nummerplåten? ;)


Kommentarer
Postat av: Moa

Hej har börjat följa dig här! Tråkig det med ridhustaket... Kul att unghästarna växer och utvecklas=) gillar nummerplåten hehe i tyskland kan man ju välja det man vill ha så länge det är ledigt då. När jag bodde med gossner familjen hade alla sina initialer på nr plåten =) AG, MG, WG osv.=) ser fram emot att läsa om vad som händer at hermansthal! Ha det bäst! // Moa

2010-11-27 @ 19:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback