Montag

Idag är det måndag. Monday. Montag. Jag gillar inte måndagar. Inte av den anledningen att det är dags att börja jobba igen, utan för att allting är upp-och-ner i stallet på måndagar. Innan jag lämnar stallet varje dag ser jag alltid till att det är snyggt överallt. Täckena ska vara upphängda på Flyingevis längs väggen, de elastiska gjordarna ska vara snyggt ihoprullade i hinken i skåpet, benskydden och betten ska vara tvättade, tränsen ska helst vara putsade, osv. Men i morse, precis som alla andra måndagar, var ingenting av det gjort. Solfis benskydda låg på golvet dränkta i lera - så skitiga att jag inte ens skulle få för mig att sätta dem på honom. Täckena var slarvigt slängda över en boxvägg med gjordarna någonstans mitt i. Betten var inte tvättade. Hästarna var fulla med svettmärken. Sadelöverdragen var på fel sadlar eller inte på någon sadel över huvudet taget. Och så vidare. Jag hatar det! Dessutom är hästarna alltid stela och lyssnar dåligt på måndagar. Då undrar jag - vad är meningen med att vara ledig på söndagar när jag måste göra jobbet dubbelt upp på måndagarna istället? Inte mår hästarna bra av det heller.

Jag har trots allt hunnit med att rida alla hästarna redan, och har nu haft lunch i nästan två timmar. Nu tänkte jag åka tillbaka och klippa åtminstone en av hästarna, de börjar bli lite väl långhåriga nu. Får se om jag kanske orkar två..

Och, att inte glömma idag...
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN, YLVA! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback