Mår som man förtjänar

Gårdagen började med att Alfred och jag åkte till stallet och red. Förhoppningen var att vi skulle kunna hoppa, eftersom vi inte gjort det sedan de började jobba med ridhustaket för över två veckor sedan. Det blev dock inte riktigt så. Det första som hände var att de började borra upp marken precis framför ingången till ridhuset så att vi inte kunde komma in den vanliga vägen. Vi lyckades dock ta oss in ändå genom en ingång på andra sidan, som jag inte ens visste fanns. Men precis när vi börjat rida fram dök takbyggarna plötsligt upp och tänkte börja jobba på taket igen. Vi insåg ganska snabbt att det skulle bli omöjligt att rida där inne i det oljudet, så vi fick helt enkelt rida ut istället. Vädret var inte direkt inbjudande till det - dimmigt, kallt och rått. Men men, vi överlevde i alla fall och alla fyra hästarna blev motionerade. Behöver jag berätta att jag tog en varm, skön dusch direkt när jag kom hem?

På eftermiddagen kom Michis bästa vän på besök, och vid sjutiden åt vi middag tillsammans. Därefter kom Kerstin eftersom det var dags för vår vanliga lördagsutgång. Efter en stunds sminkning, val av kläder och hårfixning blev vi så småningom klara och styrde kosan mot kvällens utgångsställe - en lokal fest i en gymnastikhall ett par mil bort. När vi först kom dit verkade det väldigt lovande, bra musik och mycket folk (utan milslånga köer som förra helgen). Men när vi väl kom in insåg vi att det var lite väl mycket folk för utrymmet, och dessutom hade de inget dansgolv! :O Vi gjorde dock ett tappert försök att ha roligt i ungefär en timme, innan vi beslöt oss för att åka vidare till Forum istället. Det valet var det bästa vi gjort på länge, för sen blev kvällen helt otroligt bra. Musiken var mestadels super, folk var glada och dansade, drinkarna var goda och billiga, vi träffade folk vi kände och allting annat som behövs för en riktigt bra utekväll. Någon gång vid fyra-tiden på natten bestämde vi oss dock för att det var dags att åka hem, så vi köpte varsin pizza och tog första bästa taxi.

När jag vaknade i morse var jag så långt ifrån pigg, kry och välmående som man vara. Skulle tro att jag befann mig någonstans mellan full och bakfull, inte alls särskilt trevligt. Men som man liggar får man bädda, det mest ansträngande jag orkar göra idag var att duscha. ^^ Först nu börjar jag känna mig som en riktig människa igen! Aja, det var det värt för den bästa utekvällen på väldigt, väldigt länge! Tack Kerstin!

Imorgon börjar verkligheten igen. Fyra hästar ska vara ridna innan kl 10, wish me luck! :P Därför blir det sängen inom en mycket snar framtid. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback