Julmarknader

Tack, Evelina! ;) Det här blir inlägg nummer tre för idag, så då borde du bli ännu mer impad! ^^

Vid tretiden i eftermiddags åkte Kerstin och jag till en julmarknad i Altötting. Det var en väldigt fin och mysig marknad i Altöttings centrum, som är omgivet av fyra enorma kyrkor. I den ena av dem finns en svart madonna och ett skelett från ett gammalt helgon, som vi passade på att gå in och titta på. Mitt på torget finns också en byggnad dit folk åker långväga ifrån bara för att be för sina sjuka anhöriga, och många av dem skickar sedan tillbaka en tavla med en tack-hälsning på, som sedan sätts upp på väggarna och i taket, i och utanför kyrkan. Det fanns tavlor som var flera hundra år gamla där, mäktigt! Det märks verkligen att Tyskland är mer religiöst än Sverige, och framförallt att katolismen skiljer sig mycket från protestantismen.

Jag handlade i alla fall några julklappar som jag är väldigt nöjd med =)

När jag kom hem vid sextiden ville Michi åka till den mindre julmarknaden i Erharting, så jag bestämde mig för att följa med henne dit också. Även här var det en väldigt härlig julstämning, framförallt eftersom det snöade hela kvällen.

Nej, nu ska jag strax sova. Det blir till att börja jobba tidigt imorgon. Tror faktiskt att jag ska leta fram ridthermobyxorna också, kan nog behövas...


Gumman, jag tänker på dig hela tiden! Du är bäst och du kommer klara det här också! Saknar dig så sjukt mycket <3 (du vet vem du är)

Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

blir ännu mer impad

2010-11-29 @ 11:26:28
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback