Jul!



Idag försöker jag komma i julstämning. Jag har tänd ett ensamt ljus i min minimala adventsljusstake som Nette skickade mig för några veckor sen. Det brann ner på 10 minuter, men ändå ;) På Youtube spelar spelningslistan julmusik, och om en stund ska Kerstin och jag på julmarknad. Jag får flashbacks från förra årets luciatåg i Flyinge hela tiden, fan vad kul det var! Olof som lucia, julsånger på skånska, en gris på rymmen, skämt om lärare och HP1... Jag vill göra det IGEN! :D Och jag skulle gärna varit där i år och sett nya HP2:s luciatåg. För övrigt är jag också väldigt avundsjuk på dem för att de ska rida kadrilj på Flyingedagarna nästa helg. Visst, det var en jävla massa jobb med det och just då ville jag nog mest att det hela skulle vara över, men jag SAKNAR det ändå. Framförallt så saknar jag bästa HP2. <3

Igår hoppade jag Solfi och Emi. Solfi var fin igår också, han väntar nu på mina signaler både innan och efter hinderna, vilket innebär att han också hoppar upp sig bättre. Emi har däremot en bit kvar, hon är verkligen van vid att göra precis som hon vill i hoppningen. Hon är fin fram tills det är två språng kvar till hindret. Då släpper hon bakbenen, sänker ryggen och höjer huvudet. Hon hoppar visserligen helt okej ändå, men det tar ju minst 10 språng efter hindret innan hon lyssnar igen. Men, övning ger färdighet!

Andra inlägget idag det här, bli imponerade! ;)

Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

blir imponerad

2010-11-28 @ 19:47:49
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback