Inget ridhus, igen.

Jag känner mig bortskämd när jag faktiskt inte rider när ridhuset inte är tillgängligt. Jag har ju klarat mig utan ridhus i princip hela livet?! Men då har jag haft en ridbar utebana. Det är det som är det största problemet här - utebanan duger inte att rida på... Den är djup som attan redan när det är torrt ute, och när det är blött blir det som att rida i en sjö med sankmark till botten. Great!

Vid nio idag åkte Michi och jag till stallet i hopp om att rida Lola och Lara. Men när vi kom dit hade de påbörjat ett nytt projekt i ridhuset - att montera något i taket från insidan. Det innebar att de hade placerat en stor lyftanordning inne i ridhuset... Med andra ord kunde vi inte rida. De har lovat att vara klara klockan fyra idag, så jag får helt enkelt börja rida vid samma tid som igår. Men ikväll ska vi i alla fall hoppa lite, wiiie! :D Min plan ser nu ut såhär;
16.00 Åka till stallet
16.30-17.30 Rida Lola
17.30-18.30 Göra i ordning Emi och Solfi, putsa Lolas utrustning samt bygga hinder.
18.30-19.00 Hjälpa Kerstin att hoppa
19.00-20.00 Hoppa Emi
20.00-20.45 Hoppa Solfi
20.45-21.00 Göra iordning Lara till Michi
21.00-22.00 Hjälpa Michi med Lara
22.00 Åka hem! :D

Efter att vi gett upp ridningen i morse, åkte vi till unghästarna istället. Angie fick lösgaloppera och busa över/med några bommar och koner på marken. Vi rider inte henne för tillfället eftersom hon just nu är väldigt överbyggd bak, samt har skarpa kanter på tänderna som måste raspas bort. När en treåring börjar gnissla tänder när man rider så är det någonting som är fel, och det var bara att sticka in ett finger i mungipan på henne för att förstå var det satt. Jag hoppas bara att Michi tar tag i det och ringer veterinären snarast möjligt. Flora däremot har blivit väldigt fin igen, hon arbetar verkligen över ryggen och kommer fram till ett fint stöd på bettet. Hon kommer bli en väldigt, väldigt trevlig häst i båda disciplinerna, det är jag helt övertygad om.

Nu borde jag städa min lägenhet. Och plugga tyska. Det är bäst att jag sätter fart. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback