Försök till träning och trasig bil

Efter en hyfsat flitig dag där jag på morgonen red fem hästar och sedan efter lunch longerade Angie och red Flora, var tanken att Kerstin och jag skulle vara duktiga och simma. Klockan fem skulle vi träffas utanför simhallen, så halv fem lämnade jag Hermansthal. På vägen skulle jag bara kolla så att Angie och Flora var intagna från hagen, vilket de för ovanlighetens skull inte var. Så jag fick snällt byta till stallskor och stalljacka och ge mig ut i snöovädret för att ta in dem. Men, vad gör man inte för hästarna?! När jag precis bytat tillbaka till normala kläder igen och begett mig vidare mot Mühldorf får jag ett sms av Kerstin där det står att vi inte kan simma eftersom simhallen just idag bara var öppen för sportsimmare. Aja, vi bestämmer oss för att ses där ändå.

Men när jag nästan är framme händer det som inte får hända, bilen börjar klödda. Först trodde jag att det var halt eftersom den inte accelererade när jag gasade, men sen insåg jag att det lyste en lampa i kontrollpanelen. Samtidigt började bilen hacka oroväckande, som att den tänkte dö vilken sekund som helst. Då stod jag mitt i en korsning, med bilar på alla sidor om mig, i ett fullt snökaos. Lyckat med en havererad bil mitt i alltihop! Behöver jag berätta att min puls var närmare maxpuls än vilopuls just då!? Mot alla odds lyckades jag dock lotsa bilen genom korsningen och in på första, bästa parkering. Och där står den fortfarande, och väntar på att bärgningsbilen ska komma och hämta den imorgon. Jag hoppas verkligen att det inte är något allt för allvarligt med den, jag är ju ytterst beroende av den varje dag! Men, den har ju trots allt varit med om en del i sitt liv...

Som ni säkert förstod blev det ingen simning för oss idag, men jag var fast besluten att på något sätt träna ändå. Så jag beslöt mig för att försöka mig på spinningcykeln som står i Michi och Alfreds källare. Dock fungerade den sådär, det gick att ändra "växel", men jag undrar om den egentligen gick som den skulle. Jag gav därför upp ganska snabbt, och bestämde mig för att styrketräna lite istället (ja, det är ett halvt gym där nere :P). Min nästa insikt blev att maskinerna främst var tänkta för att bygga armmuskler, vilket inte riktigt var det jag var ute efter. Så det blev faktiskt inte så mycket träning alls... men det är tanken som räknas, eller hur?!

Vi gör ett nytt försök imorgon.

Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

Sv: Det har blivit populärt att säga "hellre sparkskada/broddskada än fläkskada". Jag vet inte om vi varit förskonade från halka men jag har bara hört om en enda häst i min bekantskapskrets som fläkt sig (och den går minst 140 nu, gått i Falsterbo osv) trots att de flesta jag känner har obroddat :P

2010-11-29 @ 22:39:39
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback