En jävla röra

...är det i min lägenhet just nu. Jag har varken packat upp resväskan eller shoppingpåsarna sen München-trippen, köket är fullt av flaskor, pizzakartonger och brödpåsar, tvättkorgen är överfull med ren tvätt som jag inte packat upp, sängen är så obäddad en säng kan bli, osv... Men det får vänta till imorgon.

Nu kommer nämligen det utlovade inlägget om vår weekend i München.

Efter att vi gått och gått och gått till hotellet, som enligt hemsidan låg ”centralt” i München och i verkligen tog nästan en timme till fots, beslöt vi oss för att taxi var det lämpligaste färdmedlet för resten av tiden. Vi insåg också att hotellrummet var ett enda fuskbygge, med både lösa dörrhandtag och hängare och elproppar dolda med papperslappar. Pappa konstaterade snabbt att det bara skulle bli en natt på det hotellet, och att det var en j-vla tur att vi fått rummet för halva priset. Aja, det fanns ingen mening med att tjura över det, så vi svirade om till finare kläder och beställde en taxi istället. Med taxi tog det bara knappt 10 minuter till stationen och kostade bara 7 euro, så det kunde vi ju överleva med. Efter att ha gått en runda i stan hittade vi en trevlig restaurang som vi stannade och åt på. Maten var god och prisvärd – alla nöjda!

  

På gatorna i München fanns all möjlig sorts underhållning att välja mellan. Vi stannade en stund och lyssnade på vad vi tror var en irländare, som på en blandning av tyska och engelska drog en mängd roliga skämt om alltifrån George Bush till Tysklands förflutna. Däremellan sjöng han plötsligt opera för att sedan få alla att sjunga med i en väldigt trallvänlig melodi som fick alla på gott humör. I publiken (som trots allt blev ganska stor efterhand) fanns alltifrån äldre par till unga killar i baggyjeans och skinnjackor. Killen var helt enkelt ett geni på att underhålla folk, oavsett ålder och ursprung!

Innan vi tog taxi tillbaka till hotellet igen stannade vi till på ett glasscafé och delade där på två delikata glassbakelser med banan respektive jordgubbar i. Mums!

Trots den bristande standarden på hotellet så sov vi ändå ganska gott, och frukosten dagen efter fick i alla fall VG i betyg. Resten av dagen ägnades i huvudsak åt tre saker – sightseeing, shopping och mat. Vi såg en mängd kyrkor och andra massiva byggnader samt en och annan park – bland annat platsen där Oktoberfesten hålls varje år. Shoppingen för min del landade i en skinnjacka, ny mössa och halsduk, en rosa partytopp från min favoritbutik New Yorker, trosor med coola tryck på samt en T-shirt i present åt brossan.

   



Vid femtiden bestämde vi oss för att ta tåget tillbaka till Mühldorf. Jag insåg snabbt att det skulle bli en lång tågresa och handlade därför lite godis att äta på vägen. Tyvärr tittade jag inte på kilopriset innan, för min lilla påse på kanske 3 hg kostade nästan 9 euro! Aja, gott var det i alla fall.

Lördagskvällen spenderades i min lägenhet framför den fantastiska filmen Allt för min syster och ett par öl (pappa) och några alkoläsk (mamma och jag). Hur vi spenderade söndagen får jag återkomma till imorgon, nu kallar sängen…!

Idag har det varit fantastiskt väder här i Bayern, nästan 20 grader och solsken – rena sommaren alltså! Så just nu saknar jag inte Skåne det minsta, hörde att det var regnrusk som vanligt där hemma. Men hösten kommer hit på måndag har de lovat, så det är bäst att njuta så länge det varar. Det har jag gjort genom att rida ut 3 av 5 hästar, och sedan fikat i Mühldorf med Kerstin under eftermiddagen. Nice! :)

Vi hörs imorgon, god natt!


Kommentarer
Postat av: Lina - Inridning, tävling och graviditet!

20 grader och sol... Bastard!

2010-11-04 @ 23:10:19
URL: http://equilina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback