carpe diem

Det har varit en lyckad helg. Fredagens fest har jag ju redan skrivit om, mycket lyckad. Efter att ha städat lite på lördagmorgonen körde jag hem ganska tidigt, red La Vesta och promenerade med Naomi och gjorde sedan mig i ordning inför nästa fest. Ungefär en timme innan vi skulle åka fick jag veta att det var temafest - raggare. Min första tanke var bara "hur kul är det som tjej?", för jag tänkte ju mig skinn/jeansjacka eller väst, slitna, söndriga jeans, kängor, bakåtslickat hår och keps typ. Hm, ett par jeans kunde jag ju leta fram, det blev ett par jeansshorts med leggings under och en topp till det, lite färgglatt smink och sen fick det räcka ;-).

Av de andra hippologerna var det bara Ida-Maria och Emeli som ansträngt sig ordentligt, raggare vs raggarbrud. I alla fall, när vi väl kom fram insåg vi att ingen av oss tänkt hela vägen... Killarna = raggare, tjejerna = deras groupies, GREASE for fuck sake. Jag som sett den typ 100 ggr borde ju tänkt lite längre. Så, nästan alla de andra tjejerna hade jättefina, stora kjolar eller klänningar på sig, band i håren och typiska 80-talsskor. Sen fanns de de som gått ännu ett steg längre också, och klätt ut sig till Wunderbaumar och raggartärningar. Roligt tema i alla fall, jag gillar ju den stilen =)

Kvällen inleddes med ett två timmar långt spex från Ultunas studentkår, en riktigt rolig parodi bland annat på Ingmar Bergmans gamla "Det sjunde inseglet", med självaste Döden personifierad. Det drevs ogenerat om lantbrukare, skåningar och veterinärer, men inte om oss som tur var ;-).

Därefter var det sittning upp på loftet, usch vad jag fick flashbacks från förra festen... :S Sittningen var lite väl lång för min smak, och skämten på scenen lite väl interna, men annars var det helt ok. Ett av spexen gick ut på att varje kårs ordförande skulle upp på scenen och sjunga en låt som orkestern spelade, den som först kom på texten till sin låt vann, som i "Så ska det låta" ungefär. Alla de andra kårerna hade snabbt varsin representant på plats, medan alla från HAS försökte sjunka igenom stolarna för att slippa... Till sist fick Emeli offra sig och gå upp och sjunga, på vägen hann hon med en pik till Olof med att det minsann blir hans tur nästa år (han är vice nu). HAS låt blev i alla fall "Min kära lilla ponny", passande nog och Emeli klarade det alldeles utmärkt.

Vid 12 var vi till sist färdiga vid borden och kunde äntligen börja dansa. Bra liveband faktiskt =) Då blev jag jättepigg och hade kunnat dansa hela natten, men de andra ville hem så vi lämnade vid halv 2 typ. Synd, för jag hade gärna dansat några timmar till... =)

Idag har jag hunnit med att ta lite sovmorgon, rida La Vesta och Tom och gå med Naomi. Tom var ganska trevlig emellanåt, men har ganska dålig bjudning och försökte slänga av mig några gånger när jag blev arg på honom, haha.


Förresten, jag har ju inte berättat om ORMEN. För igår när jag skulle ner i källaren och hämta en sak, såg jag plötsligt en rörelse bredvid mig. Shit, en spindel, tänkte jag och flög därifrån, fort som sjutton. Då ser jag att, nej, det var inte en spindel, utan en ORM, fan ännu värre!!! Och så kröp den jäveln ner i avloppet, så vi har inte hittat den och kunnat döda den sen. Så nu går jag inte ner i källaren utan skor och MYCKET uppmärksamhet. Fy sjutton... :S


Dags att göra någon nytta nu, byebye=)


Kommentarer
Postat av: trixie.

ännu värre om den kröp ner i avloppet, då kan den ploppa upp ur toan när du sitter där ;)

2009-03-30 @ 11:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback