Sliten

Jobb hela helgen, och igår också. Var i Färs och Frosta (seminstallet) för första gången igår, började redan kl 6 eftersom det var semindag. Lite jobbigt att gå upp kvart i fem kanske, men väldigt skönt att sluta kl 3 =). Tyvärr hann jag dock inte vara i FoF så länge, eftersom Ida-Maria behövde hjälp i stostallet. Men det var kul det också, vi var mest på betena och kollade hästarna, och jag hade väldigt trevligt.

Man tycker ju att jag borde varit trött igår också, eftersom jag bara sov typ 5 timmar mellan sön och mån. Men nejdå, jag var pigg som sjutton och gjorde allt möjligt. Longerade Mein med assistans av Kristin, skrittade La Vesta och pysslade en stund med Naomi. Mockade dessutom ut mina boxar, rengjorde och fyllde på alla vattenbaljor och fixade hö till hästarna. Efter det blev det en snabb dusch, och sedan tog jag tåget in till Lund. Hade en trevlig natt där, kom hem vid lunch idag, och nu plötsligt kom tröttheten. Har ändå ridit Limbus och La Vesta och longerat Mein idag. Måste ut där en gång till för att fylla på vatten och fodra lite bara. Sen jävlar ska jag sova. Är så sjukt trött...!

Imorgon ska jag rida La Vesta och jobba lite med Main, och framåt kvällen köra hem till Evelina för att umgås och rida ut en sväng.

På torsdag börjar jobbet igen, 9 dagar i sträck, fyyy! Men det är bara att kämpa på.

Fredag är det midsommar, ska till Kristin & Johan. Ska bli väldigt trevligt hoppas jag, men det blir en vit kväll för min del - jobb dagen efter.

Lite låttips - årets sommarplågor kanske?;
Falling Down - Space Cowboys
Rap Das Armas (Parapapapa) - Cidinho & Doca
Goodbye - Kristinia deBarge
Waking up in Vegas - Katy Perry

Kommentarer
Postat av: Ylva

hej gumman!

Hur e läget??



Jag saknar flyinge :(



Pusss

2009-06-17 @ 22:35:40
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback