Löshoppning

Idag har jag gjort en hel del faktiskt. I morse var jag och red Limbus, en valack -00 e Lavirco - Maraton. Han ska sättas igång, men blir säkert väldigt trevlig! Sen var det dags för veterinärbesök med La Vesta. Hon var i stort sett ohalt på volten också idag, men reagerade lite på lågt böjprov på vf, så hon blev behandlad där. Har troligtvis blivit en inflammation efter vrickningen på tävlingen. Så, vila nu och återbesök om två veckor...

Ikväll har vi löshoppat några hästar här hemma. Tom och Calle har gjort det några gånger förut, Calle har kanske ingen exemplarisk teknik, men han hoppar hinder lika höga som sig själv ändå. Och så sparkas och bockas det lite också. För er som inte vet så är Calle vår maskot, en shettis alltså =) Tom gjorde också riktigt bra ifrån sig idag.
Luring, Jeanettes fd travare, fick också hoppa idag - shit så glad hon blev! 20 (21?) år gammal och ändå så fräsh. Det är härligt att se! Men, bäst av alla var ändå Kristins nya pålle Hot Shot. Det är verkligen synd att han inte gått treårstestet, för han hade lätt hoppat 9-9 om han hoppat som idag. Där fanns liksom ingenting att klaga på. Taxeringen var utmärkt, sprången var elastiska, spänstiga, runda. Bentekniken riktigt bra, ffa bak, och hans ryggverkan går inte heller att klaga på. Dessutom är han lugn och sansad, men ändå energisk och med god bjudning. Kul att se, grattis till kapet, Kristin! =)

Ledig torsdag och fredag också, hitta på nåt? =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack ska du ha! Jag är själv förvånad, vilken klippa jag lyckats hitta. efter alla motgångar så kan man ju hålla tummarna för att det går bättre denna gången. Tack oxå för hjälpen igår!



Hoppas nu LaVesta kan bättra på sig, så du kan rida lite hemma igen, inte bara borta på alla andras hästar...



Kram

K

2009-06-11 @ 08:27:29
URL: http://chisan.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Emeilie!

Du skriver att Du löshoppar Stargentan, och Du verkar gilla honom. Jag har Stargentans lillasyrra, f.09 så jag är mycket intresserad av att veta mer. Maila mig gärna om Du vill!



MVh Erika

2009-12-15 @ 13:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback