Uppdatering

Igår fick vi hästar tilldelade inför vårterminen. Mette ville egentligen ha långa Olof på minsta hästen Stafette, men eftersom han själv kände sig stor på henne fick han den största istället... Så till sist blev hästutdelningen såhär;
Johanna N - Stafette
Johanna J - Provence
Sandra - Jurist
Helene - Curage
Madde - OnOff
Olof - High Hope
och jag - Amarilli

De flesta är ganska nöjda med sina val, men inte jag. Det känns inte alls bra med Amarilli, jag tycker inte att hon passar mig alls. Jag vill ha en häst som är pigg, ärlig men som där är något att jobba med. Och hon är lat, oärlig men är busenkel att rida när hon väl vill. Så den lilla utmaningen där är är väl att få henne att vilja kommunicera lite oftare, och försöka hålla sig kvar när hon brallar iväg. Men jag vill inte, är sjukt omotiverad. Och jag som tyckte det här skulle bli så himla kul, var jättetaggad de första dagarna av ridningen. Men nej, nu känns det inte ett dugg roligt längre... =(

När jag kom hem igår var klockan nästan halv 6, men efter att ha mockat (med viss hjälp från min snälla mamma) och fixat mat till mina hästar, hade jag ändå tid att rida båda två. Fast efter att ha ridit La Vesta i den något frusna paddocken, insåg jag att den var alldeles för hård för att rida Naomi i. Så istället för att rida gick jag in och duschade, och åkte sedan ner till Lucky för att hälsa på Johanna och det andra Flyinge-folket som var där och bowlade =) Kul som vanligt att träffa dem. Brossan befann sig lustigt nog också på Lucky och kunde därför lifta med mig hem, och på vägen hem körde vi in om Bellatrix och hyrde film. Filmen vi valde heter One Last Thing, och visade sig vara riktigt bra. Jag grät, haha.

Idag måste jag plugga ekonomi, för imorgon och på måndag har jag stalltjänst, på tisdag ska jag tävla =), och på onsdag är det tenta... Och så måste jag städa mitt rum, för det ser verkligen ut som ett bombnedslag.

See ya.


Kommentarer
Postat av: Chisan

Du har förmodligen fått denna hästen av en anledning, se det positivt! Du kan rida, därför får just du utmaningen...!!

Kram kram, du ska se att det blir en bra lärdom till slut.

2009-01-31 @ 23:39:58
URL: http://chisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback