Snööö

Jag tänkte passa på att rida ut i snön idag, när jag faktiskt hade möjlighet att rida ut när det var ljust ute. Så jag tog in La Vesta, och gick väl i min egen lilla värld på vägen in. För innan jag ens han reagera hade benen försvunnit under mig och jag låg som en pannkaka på marken framför La Vesta - som tittade något förvånat på mig. Jag slog mig inte alltför mycket, utan gick in och ryktade, sadlade, broddade och begav mig till sist ut i skogen. Till en början gick det jättebra, La Vesta skötte sig utmärkt och underlaget verkade ok att rida på. Men i sista galoppen höll det på att gå riktigt galet. Jag kände hur hon först tappade ett ben, och sen ett till - då tänkte jag att "nu jävlar lägger vi oss"... Men på något mirakulöst sätt lyckades La Vesta kravla sig in på mitten av vägen och därned bibehålla balansen. Det blev skritt resten av vägen hem kan jag lova.

Som om det inte varit nog med olyckor höll jag på att slå en volt bakåt när jag hämtade Luring, och sedan stegrade Simon sig mitt framför mig och massakerade mitt stackars ben. Han blev uppfostrad sen, om man säger så.

Imorgon ska Kajsa, Anni & Trixie följa med mig till Flyinge och så ska vi sitta och titta på fiina hingstar hela dagen! Mina favoriter är nu Flash, Damino, Santiago och Cautious KIL =)

Kanske borde vi göra sits-arbetet också imorgon!? Ska höra med de andra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback