Melodifestivalen, Revinge och annat som hänt

Äntligen sista dagen på stalltjänsten!!! Har haft stalltjänst hela denna veckan, var bara ledig i tisdags morse.

Fredagskvällen blev något underlig för min del. Skulle lämna Erica vid tåget i Lund först, snabbt och enkelt tänkte vi. Och jo, dit hittade vi. Hem också, trodde jag. Men nädå, i en rondell som jag egentligen visste att jag skulle rakt fram i, körde jag vänster i eftersom det var skyltat mot E22 där... och helt plötsligt var jag i Lomma!!! Lyckades till sist få tag i mamma som så småningom fick mig på rätt köl igen, och efter en halvtimmes extra körning befann jag mig faktiskt i Flyinge igen. GPS, tack!

Efter det gjorde Johanna & jag oss iordning, och hade sedan vår egen lilla förfest på hennes rum. Planen var att vi skulle vara i Revinge kl 8, som blev flyttat till 9 och sedan blev kvart över 10. På vägen dit (inte jag som körde denna gången!!) lyckades vi på grund av dåliga vägbeskrivningar köra fel ett par gånger, och dessutom nästan fastna i ett dike, men fram kom vi till sist. Festen var nog egentligen ganska rolig, men jag var så sjukt trött att jag till sist somnade i soffan... ;-)

Igår var det stalltjänst igen, vi var i stallet mellan halv 7 och 1 första passet, och kom tillbaka igen halv 3. Inte förrän halv 5 kunde jag äntligen köra hem. Väl hemma bestämde jag mig för att jag minsann skulle rida båda hästarna innan jag gick in. Så, på med broddar och övrig utrustning, och ut i den snötäckta paddocken. Både två skötte sig ypperligt =) Efteråt kom pappa ut och hjälpte mig att fodra, och sen gick vi in och åt pizza. SJUKT GOTT var det verkligen, för jag var riktigt hungrig. Tack pappsen! =) Efter en snabb dusch landade jag åter i soffan, och det tog inte många minuter innan jag somnade. Lyckades iaf uppfatta några låtar, EMD:s låt var ju riktigt bra. Kanske den enda som var det, iofs.

Nu ska jag åka hem till Johanna och dega en stund, innan det är dags för nästa stalltjänstpass. Tjohoo....



My life would such without you - jag kan inte sluta lyssna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback