Händelserik dag

Dagen började med att jag försov mig - som vanligt när jag inte har någon tid att passa. Efter en god frukost med rostade mackor med sirap och varm choklad, gick jag ut i stallet och gjorde i ordning åt mina hästar. Sopade hela stallet jättenoga, eftersom dagens nästa moment var att träffa ATL för en intervju om mig och vår gård. Intervjun blev nog bra, men bilderna får nog tala sitt eget språk... Mig sittande på farfars axlar och Daniel på pappas, oss uttittande framför en husknut osv... stackars pappa och farfar säger jag bara!! Men det blir säkert JÄTTEbra.

Vid elva begav jag mig mot Eslöv för lite personliga ärenden. Detta gick snabbt, och jag hade gott om tid på mig innan jag skulle vara i Flyinge. Krånglade mig ut ur Eslöv, och ut på motorvägen. Men, jag skulle ju inte ut på motorvägen..... Detta insåg jag först när det började dyka upp skyltar mot Lund, jag är fan helt jävla otrolig!! Tvingades ringa pappa för att komma på rätt köl igen, det var bara att vända och köra tillbaka till Gårdstånga igen. Väl där skulle jag ju höger i rondellen, vid denna tidpunkt var jag i telefon med Evelina, och jag inser förtvivlat att det till och med står Flyinge på skylten dit jag skulle kört från början. För att citera mig själv; "Fan, det står ju till och med Flyinge på skyltjäveln!".

Jag kom i alla fall fram till Flyinge till sist, och under eftermiddagen hade vi föreläsningar om vad man kan göra efter hippologen. Det verkar finnas ganska många, roliga vägar att välja på, så just nu känner jag mig otroligt inspirerad. Det här behövde jag verkligen! =)

Efter lektionen gick jag & Johanna bort till hingststallarna för att hälsa på Hugge som kommit tillbaka från lösdriften och ska ridas av ett par KY-elever. Han var precis sig lik, söta lilla Huggi... <3

Imorgon ska jag hoppträna La Vesta och dressyrträna Naomi, KUL! Dessutom fyller älskade mamsen år så vi ska fira henne litegrann.

Den 7 mars är det dags för Flyinge-fest igen. Denna gång på pizzerian i Sandby, med temat "något på P". Jag har idétorka och har därför letat upp en ordbok. Här kommer några alternativa teman, mer eller mindre seriösa;
Pajas
Paket/present
Pank (Maria N:s idé)
Panter
Paprika
Papegoja
Parasit
Parkeringsvakt (Johanna)
Partypingla
Patriot
Patient
Pelle Svanslös (!!)
Pensionär (Kristina)
Perfekt (JAG, haha)
Peter Pan
Pianist
Pilot (Olof)
Pilgrim
Pingvin
Pinocchio
Pirat
Pizzabagare
Plugghäst
Poet
Polis
Politiker
Polkagris
Pomperipossa
Porrstjärna
Praktikant
Pratkvarn
President
Prickig
Prinsessa (min reservplan)
Prislapp (den är jag sugen på)
Proffs
Prostituerad
Präst
Psykolog
Pudding
Piff och Puff
Pumpa
Pundare
Punkare
Puss
Pyroman
Pytteliten
Påfallande
Påskkärring
Påve
Pärla

Har du någon annan idé? SKRIV! =)

Kommentarer
Postat av: Antonia

Jag tycker vi kör på Pirat eftersom jag nu ser ut som en från de karibiska haven :D Vilka är inbjudna till den 7:de? Puss

2009-02-24 @ 19:28:53
URL: http://antoniawrede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback