Friday = free day

Stalltjänst idag också, uppe med tuppen alltså. Efter stalltjänsten på fredagar har vi normalt ridning, men eftersom Ankan befann sig på tävlingar i Helsingborg idag blev ridningen senarelagd. Istället beslöt jag mig för att klippa Amarilli - något som verkligen var lättare sagt än gjort. "Min" kära lilla häst skulle minsann inte stå still för fem öre, utan det slutade med en brems i grimman och Johanna med ett ben i luften. Trots det lyckades vi inte klippa huvudet alls, och inte insidan av ena bakbenet. Jag ska försöka fixa till det på söndag, hon får se ut såhär tills vidare.

Efter att jag äntligen klippt färdigt Amarilli följde jag med Johanna bort till Täckta Banan när hon red Dubra. Där och då bestämde jag mig också för att ringa och prata med Ankan eftersom vi fått besked om att hon inte skulle dyka upp förrän 4-5 och det hade jag inte tid till. Det var som tur var inga problem att rida själv istället, så efter att jag & Johanna käkat lunchat gick jag ut och red. Lilla ridhuset var det enda lediga, så jag red där. Amarilli var kalasfin idag, roligt!

Efter ridningen blev det stalltjänst igen, och sen hemåt mot Höör igen. Väl hemma mockade jag lite snabbt till mina egna hästar, sen tänkte jag åka till ridhuset med Naomi. Detta innebar ett par små problem, då jag först upptäckte att mitt avtagbara drag var just avtaget och sedan att transportlåset var, just det, låst. Men med Daniels hjälp löstes detta ganska smidigt, och jag lyckades koppla släpen. Naomi var som vanligt helt underbar att ha att göra med, hon gick raka vägen upp i släpen, stod snällt stilla nästan hela vägen, lastade ut sig själv, var som en dröm att rida, lastade sig jättelätt igen när vi skulle hem och stod precis lika fint på hemvägen. Detta var första gången som Naomi & jag var ute på vägarna helt själva tillsammans! =)

Efter ridpasset fixade jag färdigt i stallet, och trodde sen att jag skulle kunna gå in och duscha. Men nej, riktigt så lätt gick det inte. Anni hade nämligen tryckt ner "proppen" i badkaret när hon duschade, och nu hade den gett sig fan på att stanna där. Vi öppnade upp hela badkaret (=äckligt golv under), skruvade bort lite grejor, använde lite våld, men icke, den ville inte öppna sig. Jag åkte sen ner till Höör och hämtade Daniel på fotbollsträningen, och hoppades på att han skulle hjälpa oss att fixa badkaret. Men det ville han inte alls, utan det slutade med att han fick duscha inne hos farmor&farfar och jag i stallet. Vilken tur att vi både har grannar och ett fräsht stall med jättefin dusch! =)

Därefter var det dags att skjutsa Daniel igen, denna gången med Anni ner till Aron för deras förfest. Jag lyckades köra lite fel, men det blev väl ingen förvånad över. Haha, jag som kan Sätofta utan och innan. Sen åkte jag hem och började skriva lite på detta inlägg, men kom inte särskilt långt utan satte mig vid TV:n istället. En bra stund senare dök Cristin upp, och vi hade några timmars trevlig pratstund innan vi båda höll på att somna i soffan och hon beslöt sig för att åka hem igen. Därefter tog jag en tupplur på 1,5h, innan jag skulle hämta kidsen igen. Två vändor till jägers med mer eller mindre fulla ungdomar blev det innan jag äntligen var hemma igen - och hamnade här.

Imorgon ska jag ta världens längsta sovmorgon, vill helst inte vakna alls. Men det måste jag, för någon gång under dagen kommer det kunder från Finland för att titta på Naomi. Dessutom ska La Vesta motioneras och Kajsa ska ha lektion. Det är nog dags att sova nu, I suppose.

OK dag idag, men lite migrän och ett inställd celebert besök gjorde att den saknade det där lilla extra. Menmen... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback