Förlåt

för att jag inte hinner blogga! Jag bor fan i stallet känns det som, är jag inte i vårt eget så är jag i Flyinges (oftast det, tyvärr). Jag lyckades överleva de två första ridveckorna, trots att Amarilli gjorde ytterliggare ett par goda försök till att kasta av mig även under den andra veckan. Ganska rolig att hoppa är hon trots allt, hon vill väldigt mycket och blir pigg och glad! =)

Har jag berättat om La Vestas årsdebut på tävlingsbanan ens?! 4 fel fick vi i alla fall, rev första hindret efter att ha varit lite oense om tempot. (Jag bad om en förhållning, La Vesta tyckte det var mycket bättre att öka och komma in i bottnen av hindret) Resten av banan lyssnade hon dock mycket bra tillbaka och klarade alla svårigheterna. Riktigt maxat för att vara en lokal 1m var det, och med oxer-räckeskombination på linje vilket hon aldrig någonsin hoppat innan. Så jag är jättenöjd! På söndag blir det pay&jump i Willands med debut på 1,10. Wiie.

Denna vecka är det bruksprov på Flyinge. Satu är där med två hingstar, Flash och Conny. Flash har jag lyckats missa båda dagarna, men han är ju fantastiskt fin, det vet jag. Conny hade utvecklats sjukt mycket sen jag såg honom sist, det ska bli roligt att se hans hoppning imorgon! =) I övrigt har Johanna & jag förälskat oss i 4-åringen Apollon, en hopphingst som rör sig väldigt trevligt också. Heja!

Dags att sova nu för min del, efter att jag planerat min morgondag. Ska hinna med hoppträning med La Vesta på morgonen, lunchstalltjänst i Flyinge, e.m.-teori med Ankan och dressyrträning på Naomi på kvällen.

see you at flyinge=)

Kommentarer
Postat av: en som undrar.

Den ponnyn, noami eller vad den heter, Ska du sälja den eller tävla den bland storhästar i hoppning?

2009-02-10 @ 13:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback