En underlig torsdag

Gårdagen startade i stallet kl 07.00. Kajsa, Anni & jag var sjukt flitiga, och hade både mockat, fixat foder och motionerat varsin häst när klockan slog nio. Men, problemet var att allting annat inte var riktigt färdigt, så vi kom inte iväg förrän en halvtimme senare - vilket innebar att vi kom till Flyinge precis lagom till den sista hingsten för hela förmiddagen visades. ;-) Efter en smått ansträngande rundtur på Flyinge (Trixie var också med, på kryckor) satte vi oss sedan i utbildningshuset och åt lite frukost/förmiddagsfika/lunch, innan det var dags för mig att ha stalltjänst.

Efter stalltjänsten diskuterades det hur många som ville med till Alnarp på kvällen, och intresset från gruppen var stort. Två bilar, great=)

Resten av eftermiddagen spenderades på läktaren där vi kollade på alla fina hingstar. Flash gjorde ypperligt ifrån sig och fick fin kritik - hoppas hoppas han är lika fin under testryttarna imorgon! Så småningom begav vi oss hemåt, jag lite småstressad eftersom jag bara hade två timmar på mig innan jag skulle vara festfärdig och tillbaka i Flyinge igen. Men på vägen hem spoljerades alla planer på fest - flera st hade redan ramlat bort under dagen, men nu meddelade även Sofie att hon inte kunde, Miki hade blivit sjuk och då hade Johanna heller ingen lust. Jag, som var sjukt festsugen och verkligen hade planerat för att festa, blev himla besviken, tills Anni erbjöd sig att följa med =) Så, snabbt hem, in i duschen, på med kläder, ut i bilen, bort till Annis hus, sminkning och packning, och sedan iväg igen - 45 min försenade. SNORHALT på vägarna var det också, så nåt vidare fort gick det inte att köra heller. Vi kom fram helskinnade i alla fall =)

Soppan på Alnarp var något av det galnaste jag varit med om, folk skrek och spexade, badade och andra galenskaper. Vi hade riktigt roligt emellanåt, men eftersom jag var nyktrast på stället blev det lite sisådär överlag. Det där är ett ställe man ska vara full på om man vill ha riktigt kul! Efter sittning och badande, hamnade vi till sist på någon lokal pub, där vi äntligen fick tillfälle att dansa lite mer. Anni & jag ägde såklart dansgolvet, och mina guldiga skor kom väl till användning i Herreys gamla Diggilo Diggiley... =). I övrigt kantades kvällen av förvirring, och jag blev bemött med världens sämsta ursäkt. Hoppas för övrigt på att det kommer en förklaring till den så småningom. För jag har ytterst svårt att tro att det låg någon sanning i den... =/

Nu ska jag ut och fixa lite i stallet, och sedan kommer resten av dagen att tillbringas i Flyinge, först bruksprov och sedan FEEEEST!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback