en snabbis

- dock inte den roliga varianten ;-) denna snabbis är bara en uppdatering av bloggen i raketfart.

I söndags var jag för första gången med på idrotten i Flyinge. Denna är helt frivillig, och öppen för folk med Flyingeanknytning. Men eftersom den är så förbannat rolig, dyker det även upp folk som inte alls har där att göra, men det är ju bara trevligt. Jag hade i alla fall roligare än vad jag haft på riktigt länge, jag skrattade konstant i två timmar. Det var verkligen jätteskönt att komma bort ifrån allt vad hästar heter och för en gångs skull fokusera på nånting annat. Jag kommer i fortsättningen - det kan jag lova!!

Ridvecka igen nu, och jag har stalltjänst varje dag + reservhästar att rida. Idag red jag OnOff på täckta banan, han tyckte det var skitkul och passade på att bocka lite - som tur var på en långsida där det är högt i taket!! Även Amarilli gjorde ett gott försök att bocka av mig på hopplektionen för Ankan idag, men jag lyckades hålla mig kvar även då. Annars tycker jag att hoppningen känns ganska kass på henne, jag får inte fram henne - hon släpper bettet och galopperar på stället typ. Blää, jag behöver lite medgångar och motivation nu känner jag...

Som tur är kunde jag rida mina egna älsklingar i paddocken idag - broddar på så gick det även i snön. Naomi blev för säkerhets skull kollad av veterinären idag eftersom hon varit svullen över senorna på ett framben, men det visade sig vara en helt ofarlig blödning mellan senorna som tur var. Så även hon fick komma ut i snön en stund idag =)

Nu måste jag sova, ska försöka komma med en längre uppdatering imorgon.

Revinge på fredag? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback