Bra dag =)

FÖRLÅT för att jag inte har bloggat på flera dagar, men allt annat i mitt liv tar så förbannat mycket tid - stalltjänst och två egna hästar, det räcker gott och väl. Imorgon har jag dessutom ekonomi-tenta, som jag inte pluggat ett skit på innan idag. Från och med nu har jag typ två timmar på mig innan jag måste sova.. wonderful! =)

I alla fall, så har det här varit den bästa dagen på länge. Trots att jag försov mig lite i morse var jag på jättebra humör redan då. Troligtvis berodde det på gårdagens kvällshoppning i Åstorp där La Vesta gjorde jättebra ifrån sig. Debut på tävlingsbanan för i år, 1m med 4 fel (slarv av oss båda på första hindret). Nu blir det första 1,10n för henne nästa tävling! =)

I alla fall, vid kvart i 6 hoppade jag in i bilen och begav mig mot Flyinge. Var först i stallet, så jag kunde gå och fodra hästarna i godan ro. Mysigt! Resten av stalltjänsten flöt på bra och snabbt, och efter den hade vi mentorstid och sedan sammanfattning av ekonomin inför morgondagens tenta. För första gången i hela kursen kände jag att jag verkligen förstod! Underbart, nu känns det inte alls så illa inför imorgon. Därefter var det lunch i kårrummet med Sandra, Johanna och hovslagarna. En trevlig stund senare gick jag ner till stallet för att göra i ordning hästarna inför dagens dressyrträning.

Inför det stundande bruksprovet tyckte tydligen någon på Flyinge att det var dags att förbättra underlaget i Stora Ridhuset. För detta ändamål hade de fullkomligt dränkt underlaget i vatten, vilket innebar att det var som lera att rida på - både halt och tungt. Det var ingen höjdare precis, hoppas att de har fixat det tills vi ska hoppa imorgon. Dagen till ära hade vi i alla fall de blivande C-tränarna som publik, de satt och analyserade vår ridning under dagens lektion. Som tur är gick det kalasbra just idag, jag börjar hitta knapparna på Amarilli nu. Dessutom börjar min dressyrsits infinna sig och bli ganska bra! Det ska bli kul att få veta vad tränarna tyckte, jag bad att få se deras omdömen sen=)

Efter ridningen hade vi stalltjänst och blev klara innan fyra, superskönt. Sen hemåt, in om Konsum för att handla plugg-och-tenta-godis, ut om stallet för att mocka och sedan hit till datorn. Och snart, snart ska jag börja plugga =)

Mitt goda humör beror inte bara på den här dagen, nog desto mer på ett par mindre händelser de senaste dagarna som fått mig att känna mig uppskattad igen.

Imorgon och på fredag ska vi hoppa för Ankan, det ser jag fram emot.

Jag är glad! =)

Evelina, Sandra & Johanna - ni gör min värld så mycket bättre! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback