Vårkänslor

Jag ÄLSKAR verkligen våren. Det finns nog ingenting annat som gör mig så glad, det verkligen spritter i hela kroppen på mig. Skulle kunna skrika ut av ren glädje över att vintern är över, sommaren är på ingång och allting går som på räls.

Jag har stalltjänst och ridning denna veckan, så egentligen är jag så trött att jag knappt orkar stå på benen. Men det måste jag ju, så det är bara att kämpa på. Kom nyss in från stallet, har varit igång konstant sen kl 5 i morse, bortsett från en timme i bilen fram och tillbaka till Flyinge då. Kondis får man i alla fall. Nu återstår att duscha, äta, fixa mat till imorgon och sen sova nån gång efter det.

En kort resumé från dagarna som gått;

I måndags hade vi programridning för Bosse (Jenå). Amarilli var jättefin ända tills det väl var dags att rida programmet. Då blev Courage rädd för något där ute och smällde ett ben rakt in i väggen. Följden blev att Amarilli blev skiträdd och spände sig igenom hela programmet. Det hade inte blivit någon godkänd examen av det inte. Hm, tacka vet jag hoppning.

TIsdagen blev däremot mycket mer i min smak, banhoppning för Peter (Eriksson). Det gick verkligen SÅ bra, Madde, Johanna & jag glänste riktigt ordentligt. Peter sa att vi var den grupp som klarat övningen helt klart bäst, och att det berodde på att vi hade pli på våra hästar och var fokuserade på uppgiften. Dessutom berömde han oss för att göra rätt saker vid rätt tillfällen. Till mig sa han att han tyckte att jag red Amarilli på ett väldigt lagom sätt och löste alla situationer utmärkt! =) SJÄLVFÖRTROENDEKICK!
När jag kom hem från träningen den dagen var jag extremt inspirerad och hoppade därför en sväng på La Vesta också. Hon hoppade verkligen upp sig, superfin!

Idag var det dressyr för Mette, och tydligen skulle vi byta hästar idag =). Jag fick rida Johannas Dubra, som red Maddes OnOff. Madde red Helenes Courage och Helene fick min gangster-Amarilli. Dubra var verkligen en jättefin häst, jag hittade knapparna ganska snabbt och sen flöt det bara på jättebra resten av passet. Idag kände jag verkligen hur mycket jag lärt mig i Flyinge. NÖJD! =)

La Vesta fick en galopprunda i skogen idag, så jävla härligt att galoppera i full fart i det här vädret. "Galopprundan" i helgen, tror jag, sjukt längesen jag red ända dit. 

Happyhappyhappy =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback