sliten

, trots att jag varit ledig i tre dagar. Undrar vad det kan bero på ;-)

Det har varit SÅ skönt att vara ledig, jag har nästan varit sysslolös stundtals. Har haft jouren i fårstallet, en hel del lamm har det blivit, 50 av knappt 200 är nu födda. Det är alltid lika roligt att hjälpa ett litet lamm att ta sina första steg ut i världen, det är en känsla som aldrig tappar sin styrka.

I fredags var det grillfest på Fredhem. Tjugo tjejer + Olof, en intressant kombination som också utnyttjades mer och mer desto längre kvällen led. Vi tjejer fick i alla fall svar på en del saker vi undrat ett tag... ;-) stackars Olof..
I övrigt kretsade en stor del av festen kring ett gammalt foto på en viss P som på den tiden hade en omåttligt ful frisyr. Så kom Johanna med den fina kommentaren att "Nu är han i alla fall kort och gråhårig!". Som om det skulle vara något positivt ;-) Framåt tolvtiden drog en del vidare till Slagt medan andra, däribland jag, drog sig hemåt för att sova. Väldigt skönt att vara utvilad i lördags morse måste jag säga.

Lördagskvällen bjöd på påskmiddag hos farmor & farfar och en god vinare till det =) Hade planer på jägers men det blev inte så..

Gårdagen slutade med bio - Män som hatar kvinnor, en riktigt bra men väldigt hemsk film, och trevligt sällskap. =)

Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja det låter skönt det där med att vara utvilad.... Själv var man ju med både på Slagt och sedan blev det tidningsutdelning - Laaagom pigg på lördag morgon kan jag lova! Hade iaf ingen stalltjänst ;)

Kram

2009-04-17 @ 22:59:52
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback