Flitiga flickor

Gårdagen började med sedvanlig stalltjänst som följdes av en lektion med grupparbete om islandshästar för min del. Uppgiften gick ut på att komma på så många fördomar som möjligt om den gren man fått, vi kom på en del, om man säger så. Sedan ska vi prata med kunniga människor som då mer eller mindre ska döda våra fördomar.
Efter det hade vi några lugna timmar innan det var dags för hopplektion för Ankan. Eftersom det var så fantastiskt fint väder ute bar vi ut hinderna till Melonbanan och red där istället. Träningen gick väl sådär, men det är alltid så förbannat kul att hoppa ändå! =) Efter träningen stannade jag hos Johanna och hjälpte henne när hon hoppade Hugo. Fin häst, duktig matte! Sen bestämde vi oss för att JOGGA tillbaka till Flyinge för att sköta av våra hästar. Härligt som fan att springa i det fina vädret! Klockan åtta var det dags för kårmöte, glatt och skojigt som vanligt. Vi är nog Sveriges minsta och mest oseriösa kår ;-)

Idag blev det äntligen sovmorgon för min del, till kvart i åtta till och med!! Stackars Johanna var uppe tidigt som vanligt och hade inte sovit en blund eftersom jag pratat i sömne hela natten, sorry gumman! :(
Sen var vi i alla fall väldigt flitiga, red först Amarilli & Dubra, sen hade vi tömkörningslektion med Jurist resp. OnOff, därefter red jag Romario och Johanna Stafette på en mysig tur i solskenet. När jag sen kom hem (REDAN KL 2!!) red jag La Vesta och Naomi också, och höll på i stallet till klockan var sju. I linne, hela tiden, så jävla skönt!

Och nu sitter jag här, blir en väldigt lugn kväll för min del.. nice =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback