Julfest, Hollywood och jordbävning

Den här helgen har varit den roligaste på länge. Bestämde mig i sista sekunden för att pallra mig iväg till Flyinge i fredags, Ylva var schyst och fixade så att jag kunde komma trots att det hela var lite sent påtänkt. Kvällen kan egentligen enklast sammanfattas som helgalen. Det började med att vi skulle leta upp våra bordskamrater med hjälp av ljud från olika djurslag, vilket visade sig vara lättare sagt än gjort. Hur låter en panda liksom? Och när vi väl, med lite fusk, hittat totalt 6 pandor kom och Ida-Maria och sa att vi minsann skulle vara hela tolv stycken... Så vi letade runt ännu mer, tills det kom fram att vi visst bara skulle vara 6 pers i alla fall... Så vi satte oss till bords, 3 alnarpare, 2 hippologer och en utomstående (Jackies kompis). Middagen flöt på väldigt trevligt, och efter den bjöds det upp till dans.

Om man bortser från den minst sagt skiftande musiken så hade jag skitkul precis hela kvällen, massor av roligt folk och bra stämning! När så festen började dra sig mot sitt slut sa ryktet att det skulle fortsätta festas på ASVH, så vi hängde på resten av folket, så där lagom förväntansfulla. Men efterfesten bjöd inte in till någon vidare feststämning, och inga sängplatser fanns att tillgå. Istället packade vi in oss i min bil och körde till Gustavslund. Men vad som sen hände där behöver vi ju inte avslöja här precis ;-) Kan berätta att Malin fick ett förvånande uppvaknande dagen efter i alla fall, haha. Sorry för det. Morgonen kom alldeles för tidigt, och eftersom jag skulle upp och rida Isur senast kl 8 fick folket snällt följa med mig tillbaka till Flyinge för att äta bröd och vatten till frukost, haha. Som det kan gå...!

Lördagen bjöd på hoppträning för Elli vilket var jättekul. La Vesta var pigg som vanligt och sprang iväg lite ibland, men jag är nöjd ändå. Kvällens aktivitet var Hollywoodfest i Staffanstorp, dit jag självklart tog med mig min älskade syster Marilyn Monroe. Eller vänta lite nu, brukar jag umgås med Marilyn Monroe? Hmm, hon var misstänkt likt någon jag känner i alla fall... Själv blev jag för en kväll förvandlad till "Den där Mary". Övriga Hollywoodkändisar på kalaset var Batman, Lara Craft och Sandy i Grease.

Även på söndagen blev det hoppträning för Elli, stor skillnad från dagen innan på alla hästarna. Från att ha varit ett vilt, bockande gäng började de faktiskt sansa sig och uppföra sig nästan som vanliga hästar!

Min sista stalltjänst-vecka i körstallet fick en minst sagt originell start. Den första jordbävningen under min livstid intog Skåne - och så lyckades jag missa den! För där satt jag i bilen, lyckligt ovetande om att marken tydligen skakade ordentligt. När mamma ringde och frågade sa jag oförstående att jag minsann inte hade märkt något konstigt. Men det var jag tydligen ensam om, för marken hade minsann skakat för alla andra. Hm. :(

En rapport från gårdagens julhoppning kommer så småningom...

Over and out,
Emelie

Kommentarer
Postat av: Ylva

Haha klart jag kirrar festen! Alla får komma du vet... min mentalitet ;)

Glöm inte att säga grattis imorrn, fyller 21 då ;)

tihi... PUSSS

ps. hoppas du hade en bra jul och att du får ett galet nyår!

2008-12-29 @ 13:14:37
URL: http://ylva87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback